Hej igen

2015-02-09 20:38:10 Allmänt Kommentarer (0)
Tänkte försöka mig på det här med att "spontan-blogga" då.. en färdighet jag aldrig tidigare bemästrat, dels pga att jag har ytterst svårt att begränsa mig i det jag brinner för (skriva, förmedla i detta fall) men också för att jag har sådan otrolig prestationsångest, vilket inte alltid är alldeles för positivt. Jag menar, även om jag idag minnas varje dag i detalj (utredd etc. finns att läsa mer om i bloggarkivet) så lär jag vilja även ha ett skriftligt arkiv att kunna gå tillbaka till om en sisådär tvåtrefemtiofemton år eller så.. och lär förbarma mig själv ordentligt för att jag aldrig tog tag i det, om jag inte gör det, typ nu. I flera år höll jag till på communityn helgon.se ( då helgon.net -"ett community för människor med alternativa kläd-och musikstilar som synthare, gothare, hårdrockare, punkare och närliggande stilar."), skrev dagbok var och varannan dag, sedan flyttades fokuset till bilddagboken (idag dayviews "Dokumentera dina dagar i bild och minns varje ögonblick.") i några år och sedan kom facebook och BAM så var både helgon och bilddagboken ett minne blott. Sorgligt tycker jag, då jag aldrig fallit för facebook riktigt men samtidigt inte haft mycket till val, jag som finner intresse i att veta vad min omvärld tycker och tänker, då alla som sagt, övergav tidigare communitys. Hur som haver, spontan-blogga var det.. fast först en liten uppdatering om livet just nu, för er som tappat bort mig och inte vet.

Jag är den samma, fast numera mamma och mammaledig, brunhårig, glasögonbärande, ensamboende i en väldigt fin tvåa alldeles vid Södertälje hamn, fortfarande med hjärtat i Marcus (fast under andra omständigheter) och fortfarande mest pepp i världen på spontana äventyr och med känslorna utanpå kroppen. Typ så.


 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback