November månad

2014-01-08 00:16:52 Allmänt Kommentarer (0)
Så kom nästa månad vi hade väntat länge på, månaden vi var inbokade för rutinultraljud på Södertälje sjukhus där alla bejbisens organ och liknande. November var också månaden då vi började komma lite mer i ordning i hemmet, vi började aklimatisera oss och vi fick ett sovrum. I övrigt fortsatte jag att hänga på Oaxen, hängde lite mer på akuten och längtade efter snön som aldrig kom. Också upptog jag mina teologistudier för att vinna tillbaka mitt csn.
 

 
Lördagen den 2:a. Upptäckte det här med isglass enbart gjord på is och upptäckte även att det började bli rätt synbart vad som skedde i magen på mig. Vecka 16 +1. Det här med isglassar förresten... ytterst farliga ting.. hade som rutin där ett tag att äta en innan jag somnade varje kväll. En kväll glömde jag dessvärre att skölja av den innan jag satte den i munnen vilket resuterade i att den hade frysytan kvar och mina båda läppar fastnade på glassen. Fick givetvis panik och förlorade mitt förstånd och drog med våld loss den och skinnflådde mig själv så till den milda grad att jag blodade ned både sängen, hallgolvet, hallspegeln och hela badrummet. Blev så chockad att jag började asgarva trots smärtan och Marcus såg helt skräckslagen ut när jag stod där och dregglade som en annan zombie..trots att han älskar zombiefenomenet? 1-0 till isglassen alltså.



Crav:eade apelsin och clementin.

 

Blev ganska klar med köket.



Försökte förstå att det var sant. Man blir rätt skadad av att inte ha ett hem en för lång tid. Flera gånger var jag påväg till min mamma där jag hade huserat hittils utan att tänka mig för riktigt.


Färgade håret och undvek att färga badrummet. Det här med att färga håret är ju rätt intressant. Som ni säkert noterat så går jag runt med utväxt rätt oftast, det beror på att jag har så sjukt mycket hår, så torrt hår av permanenten jag gjorde sommaren 2012 och barret kräver helst 3 förpackningar färg vilket landar på en summa runt 350 kr = inte rimligt att färga så ofta som barret skulle vilja. Hur som haver så färgade jag håret och det var fint i ungefär 4 veckor innan utväxten tog över.. himla knepigt med orange färg.



Fredagen den 15:e. Åkte ut på Oaxen för att agera make-up artist åt min lillasyster som skulle på klassfest i halloweentema. Sminkade henne som bilden nedan visar, fast det är ju jag.



Onsdagen den 20:e. Började få en rätt uppenbar kula på magen som såg ut såhär i liggande läge. Också var vi äntligen på ultraljudet men den envisa grodan ville varken visa sitt kön eller sina organ utan envisades med att sitta i skräddarställning. Småbesviken men lycklig över att den mådde bra. Tre dagar senare i vecka 19 + 1 kände jag grodan röra sig för första gången. Jag låg i pappas bäddsoffa strax innan elva på förmiddagen och konverserade med världens bästa batterimamma när jag plötsligt kände något väldigt i höjd med blygdbenet som kändes ungefär som en luftbubbla eller en muskelryckning, visste direkt att det var den men var ändå tvungen att fråga världens bästa batterimamma om det kunde vart vad jag trodde det var och visst var det det, senare på eftermiddagen rörde sig hela magen. Så himla häftigt.



Måndagen den 25:e. Hade legat i ibs-smärtor i 3 dygn som inte ville ge med sig och fick tillslut rådet att uppsöka akuten. Sagt och gjort. Satt 8 timmar på huddingeakuten för att sedan få det bekräftat att ja.. det var just ibs och det skulle gå över av sig själv. Så himla frustrerande att bli så jävla däckad utan att kunna göra något alls, trots bra kostintag och liknande. Hatar ibs och dess skov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback