Mars månad

2014-01-07 23:40:10 Allmänt Kommentarer (0)
Månaden då våren börjar och man brukar kunna blicka frammåt och se ljuset lura där bortom de sista snödrivorna. Brukar. Fast inte i år. Dels låg snön kvar till sista veckan i April och dels så kom Mars att utgöra den allra mest ambivalenta månaden av mitt 2013. Att slängas mellan en extrem längtan bort och iväg men samtidigt inte för sin värld vara redo att släppa den lilla trygghet som faktiskt hade uppstått i sista halvårets runtflackandet mellan Hölö och Salem. Till slut ställde jag allt på dess spets och höll på att förlora både mig själv, Marcus och allt vad förstånd heter. Svår och jobbigt och så som det blir när man inte vet varken in eller ut helt enkelt.
___________________________________________________________________________________

Lördagen den 2:a påväg till Umeå för stora-jobbsökar-veckan. Vi bodde i den iskalla lägenheten på Rågången 8C  som jag hade fått hyra i andra hand fram till i Maj och ägnade hela veckan åt att springa på arbetsintervjuer, lägenhetsvisningar och lära känna vad vi trodde var vår framtida stad. Sjukt mycket snö, ett komalikt tillstånd och hemlighetsstämplat plus på en pinne och hemlängtan man inte pratade högt om. En fin vecka men med så himla mycket kluvna känslor. Marcus var finast i världen iallafall <3



Fredagen den 8:e (forfarande i Umeå) Det hade börjat töa i Stockholm och Natta skickade bilder på utsikten från hennes alldeles soldränkta vårdroppandes balkong. Jag skickade bilder på min inte fullt så soldränkta vårdroppandes (snarare vinterdrypandes) balkong och kände nån form av klaustrofobi. 



Söndagen den 10:e. Vi var nyss hemkomna från Umeå och jag fixade naglarna en hel dag som distraktion från faktumet som kvarstod att jag fortfarande bodde i en resväska på Marcus golv. Så himla enerverande att vara utan hem.



Torsdagen den 14:e. Sovde över hos Natta och hittade hennes kisse sittandes som en annan överviktig utslagen karl i soffan mitt i natten.



Tisdagen den 19:e. No further comments needed... SJUKT vad mycket snö det var och ännu sjukare att den faktiskt låg kvar till veckan innan valborg!!



Onsdagen den 20:e. Jasper accepterade mammsen. Samma dag som jag fick reda på att Ica Maxi i Umeå ville anställa mig med omedelbar verkan. Panikeufori och bussfärd helt ensam upp 2 dygn senare för introduktion. Fortfarande inställd på att det är Umeå som gäller, iallafall 4 dagar till, sedan inte.



Tisdagen den 26:e. Var så sjukt beroende av otrivin att jag en lördagsmorgon lite över sex fann mig själv ståendes med största-kniven-som-bor-hemma-hos-Marcus-pappa i högsta hugg, desperat sågandes burken mitt i tu för att komma åt den lilla lilla droppen som fanns kvar i botten då täppan i näsan går att jämföra med att köra upp två tamponger size super så långt det bara går i näsan.. bestämde mig efter den incidenten att sluta missbruka farligheten...



Onsdagen den 27:e Mars. Tre dagar efter oflyttbeslutet och jag-vänder-hela-världen-upp-och-ned-igen. Var ytterst vilsen och hängde hemma hos min mamma konstant, med Jasper på axeln. Pippin som känner av oroligheter.



Rensade ur diverse kartonger på "skräp" i och med om-aklimatiserandet till Salemskmark i och med mammas inte så jättestora lägenhet. Hittade bland annat följande lista som jag och Mirjam knåpade ihop under den tidiga våren 2010. Blev nostalgisk och ännu mer vilsen.



Lördagen den 30:e. Möttes av det största påskägget jag någonsin hade sett på Marcus säng. TRE kilo godis

.
 
Senare samma dag var det påskafton som vi först spenderade på taxingeslott och sedan hemma hos Marcus morföräldrar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback