Juni månad

2014-01-08 00:07:54 Allmänt Kommentarer (0)
Också blev det sommar tillslut, vilket jag var helt säker på inte skulle inträffa när snön till och med ville ligga kvar sista veckan i April, men visst kom den ändå och som jag hade längtat. Juni var månaden jag började jobba på Hall, månaden jag tog min folkvagnsfestival-oskuld, månaden jag fick min första lön på över 1 år och månden vi åkte till Bråvallafestivalen.



Måndagen den 3:e Juni. Jasper inledde sommaren med ett bad. Jag inledde sommaren med att börja jobba på Hall.



Tisdagen den 4:e. Lekte med Åsa och tillverkade ett par kalsonger och en ninjamössa till Marcusen.



Torsdagen den 6:e. Gjorde mig redo för avfärd mot Mantorp och folkvagnsfestivalen Bug Run där kommande 4 dygn skulle spenderas. En folkvagnsfestival är för er som inte riktigt vet en festival endast avsedd för bilar/bussar av märket volkswagen där folk möts för 4 dagars fest och inspektion av diverse "racinglopp" (vet inte ett bättre ord) etc. Jag som är extremt oinsatt och verkligen har noll koll på dessa fordon åkte dit i hopp om att förstå entusiasmen litelite bättre och visst gjorde jag det. Vad jag dessvärre inte förstod var grejen med att sitta och dricka mer eller mindre konstant i 3 dygn.. men det kanske är en annan femma om man har sin umgängeskrets med sig och verkligen brinner för fordonen och det livet. I övrigt var det mysigt.



Måndagen den 10:e. Började jobba heltid och var extremt trött hela tiden.



Lördagen den 15:e. Invigning för nya bryggan på Oaxen med papputen och lillasystern.



Måndagen den 17:e. Fick veta av jobbet att jag visst hade fått flyttat arbetspass och visst kunde gå på festivalen vi talat om så mycket hela våren. När Marcus hämtade mig från jobbet hivade han upp ett kuvert med följande i. Lyckan.



Förlorade förmågan att mickra kaffe...



Färgade håret och fick till den mest perfekta kulören någonsin.




Torsdagen den 27:e. BRÅVALLA!!!!
Alltså jag har fasat lite för att berätta om Bråvalla, som mot alla odds var årets händelse, just för att det verkligen var årets händelse.. allt var verkligen på topp och jag har inte haft så kul, känt så mycket glädje, gemenskap, lycka och eufori på en festival sedan Hultsfred 2009 och den festivalen har för mig varit extremt helig. Bråvalla 2013 alltså. Jag åkte ned med Marcus i en fd. postbilsskåpbil som också fick agera bostad åt oss de 4 dygnen vi var där. Väl nere så mötte vi upp Rosanna och Julia som hade haft turen att fått låna lägenhet i krokarna samt Malin, Natta och Alex som tältade på tältcampingen. Tillsammans gjorde vi det bästa av de fyra dagarna festivalen var igång. Dansade så att benhinnorna värkte, skrattade så att luften tog slut, spontanitetade som om det inte fanns någon morgondag och tog så himla väl hand om varandra och så himla mycket YOLO. Tappar alla orden etc. SÅ JÄVLA LYCKAT!

 

Söndagen den 30:e. Samma söndag som vi kom hem fyllde min lillasyster Evelina TOLV år. Kan INTE fatta att hon är så "stor" utan vill minnas hennes som den lilla tvååring hon var för 10 år sedan uppe hos farmor, den lilla tvååringen som vägrade kläder hela sommaren och för jämnan gick omkring med ett paket singoallakakor och som fick lika mycket panik som jag när jag trampade på en geting och sedan försökte trösta mig genom att placera kakor på en rad på benet jag hade blivit stucken i samtidigt som hon upprepade "nas det bli bättre". ÄLSKADE LILLA INDIVID <3


Blev fint sminkad av Marcus....



Diskade av mina Bråvallaskor..... så sjukt lerig festival, har aldrig vart med om liknande och då har jag vart på 5 stycken.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback