Augusti månad

2014-01-08 19:30:53 Allmänt Kommentarer (0)
Blev precis uppmärksammad på att Augusti saknades... SHAME ON ME... känns jättejobbigt med min symetriångest.. allt ska ju vara i rätt ordning.. men okej, här kommer Augusti iallafall....


Så kom sommarens sista månad, Augusti. I Augusti fick vi besked om vad som skulle komma att utgöra de 2 största händelserna för år 2013. Sommaren led mot sitt slut och jag kunde inte låta bli att längta jättemycket efter höst och vinter även fast det fortfarande var väldigt varmt ute. Årstiden kändes förbrukad på nåt sätt och otåligheten blandat med livrädslan inför vad som komma skulle var ett faktum och stundom ville nog både jag och Marcus krypa ur skinnet av förväntan och längtan. Men den som väntar på något gott...



Fredagen den 2:a. Grottfest i Tyresöskogarna. Ja alltså, det hade ryktats om att någon arrangerade sk. Grottfest som skulle vara smått rejvinspirerat fast i mindre skala och i mer ordnade former.. Mindre skala ja, ordnade former vet jag inte. Ljusslingor, discokulor, glow sticks, dj, shotutdelning samt fri tillgång till grottan som man på eget bevåg fick klättra in i. Crazy thing!



Lördagen den 3:e. Aströttnade på syndromet mer eller mindre ALLA brudar lider av idag när det är selfie-dags. Skärp er för fan, ni ser bara ointelligenta ut.



Tog oxfiléoskulden och körde lite grillbuffé på Oaxen. MÖMS på sommarmat.



Söndagen den 4:e. Tog med våra småkryp till Gröna Lund. Åkte det mesta men konstaterade snart att jag dessvärre blivit känsligare med åren och numera tenderar att må lite illa i diverse åkattraktioner vilket är ytterst ytterst tråkigt. Småkrypen var nöjda iallafall. Också ett tips från coachen - åk inte eclipse, dödsångesten är ett faktum.



Blev spådd i änglakort och samtliga yrkade på att nåt som involverade nystart/livsförändring etc. skulle ske



Dagen efter, måndagen den 5:e alltså, mitt uppe i tacoslagandet med Marcus och Joel, fick jag en väldigt stark intention som jag fått vid två tillfällen tidigare i livet (första gången i December 2012 och andra i Mars som ni redan vet) och som stämde lika mycket då som nu. Så in på toan bar det och kiss på stickan var det och 2 minuter senare den välbekanta känslan av att någon tar tag i hela ens världsbild och snurrar och skakar om den lite på måfå så att man måste sätta sig ned och verkligen inte förstår att något så logiskt kan kännas så ologiskt och tvärtom. Det var inte planerat, inte den här gången heller, det var det sista vi hade i åtanken och faktum är att jag tog TVÅ dagen-efter-piller två veckor innan och skrockade "höhö, tar jag inte det här så lär jag ju bli gravid". Men bara för att det inte var planerat så var det inte heller oönskat. Jag har velat detta sedan jag var 19 och som Marcus säger "ett barn är alltid välkommet", även om första känslan alltid är livrädsla. Hur som helst så satt jag där på toagolvet med stickan i högsta hugg och det där välbekanta strecket och hjärtat i halsgropen. Ringde Kat omedelbart och bad henne tyda bilden, just för att det var så himla osynligt, även om jag nog själv visste svaret. Och visst var det så. Meddelade Marcus som bara flinade och sa "jahapp då var vi där igen, grattis till oss".


Dagen efter behövde jag naturligtvis ta ett till test...


Och dagen efter det, ännu ett..
 
Och det här är de allra sista testen jag tog och vad som krävdes för att riktigt förstå att nu var det på riktigt igen. Man blir lätt paranoid med två missfall i bagaget. Också känslan när dom där strecken/bokstäverna/plussen framträder... stort.


Kände mig såhär ungefär och sov bara några timmar per natt för att det var så himla spännande, igen.
 

Tosdagen den 8:e. Det attackregnade och jag fick de första höstkänslorna. Här är för övrigt Marcus stuga som vi huserade i fram till den 18 Oktober. Hatkärlek på den också, fast mest kärlek.


Lördagen den 10:e. Drog med Marcus på power walk i Hölö.



Var smal.



Tisdagen den 13:e. Lekte med Viveca på långholmen.



Måndagen den 19:e. Började få svårt att äta saker i och med illamåendet som smög sig på. Pannkakor fungerade iallafall.



Lekte med min mor och handlade nya springskor.



Lördagen den 24:e. Musikafton eller mer korrekt "Mankans hörna" på Idala, dvs. Marcus morföräldrars "gård". Jag och Hanna, Marcus lillebror Melkers fina flickvän, spexade framför spegeln och fnissade åt hur kul vi se ut bredvid varandra.



Söndagen den 25:e. Lekte med Magnus och Tyke när Christina jobbade. Marcus och Mange gosade som vanligt, Tyke fattade ingenting.



Fick förlängt till Oktober.



Började ana en litenliten utbuktning. I övrigt så var dessa veckor och dom kommande 6 rätt jobbiga ur graviditetssynpunkt. Jag slapp tack och lov allt vad kräkandet innebar även om jag mådde rätt illa stundom (tack Gud för åksjukearmband och åksjukepiller) men hade desto större problem med extrem trötthet, muntorrhet, orkeslöshet, starka dofter, humörsväningningar och en ständig rädsla för att få väldigt ont eller börja blöda. Efter varje arbetspass behövde jag lägga mig i Marcus pappas iskalla utomhuspool för att få tillbaka lite verklighetsuppfattning som tröttheten tenderade att ta ifrån mig. Egentligen kom jag nog rätt lindrigt undan med tanke på dem som kräks graviditeten igenom men så är ju allting relativt också. Är så glad att allt mildrades med tiden iallafall.



Också fick Jasper och Imogen sin första fågelbejbis, vilket inte heller var planerat utan bara slarvighet från mitt håll då jag dröjde för länge med att plocka bort äggen de ruvade på. Så på torsdagen den 29:e kom pippis nummer 1 och två dagar senare pippis nummer 2. Alldeles rosa och hjälplösa <3


Också hände det andra bästa, som vi hade väntat på så länge - vi kunde äntligen börja nedräkningen till inflytten i bostadsrättstrean på Törnroasvägen i Södertälje.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback