DecemberJanuariFebruari

2013-06-18 16:26:41 Allmänt Kommentarer (0)
Det kan tyckas konstigt, kan det, att publicera bilder ett halvår i efterhand men då jag inte samlar bilder på annat ställe, som ni vet, och har ett slags behov att låta omvärlden veta så får det bli såhär. Så här kommer det, fortsättningen på mitt 2012 och början av 2013.


DECEMBER

Lördagen den 1:a December efter stor shoppingtur i Forum Nacka på väg till en av vinterns mer lyckades tillställningar och 20 like's på facebook. Mannen som började förstå sin snygghet. Så sjukt stolt flickvän.
 
Söndagen den 2:a December. Minijulmarknad på Idala.

Lördagen den 8:e December. Följa med Marcus jobb på årliga julmiddagen (som man fick första förfrågan att följa med på tre år tidigare men av förklarliga, men ack så smärtande skäl behövde avböja) - 17 och en galen bordsgranne. Och tusen miljarder fjärilar och allas förbryllan över hur "stilig Mackan blivit".
 
Tisdagen den 10:e December. Nathalie-nysshemkommen-från-Londonresan med sig själv kan inte hålla sig längre utan måste ge mig sin födelsedagspresent tio dagar i förväg. Att bli gråtglad och lite mer hel då jag fem veckor tidigare lagt av mig min ametist för gott. Hon som SERSERSER.


Fascinationen över att det blev snö och -20 i ett naffs ungefär (läs; lyckligt ovetandes om fem-månadersvintern).

Tisdagen den 11:e December. När boken jag illustrerade slutligen damp ned i min brevlåda. HELT overkligt. Att ha uppfyllt ett av sina livmål. Eufori och mitt namn på framsidan. (finns att beställa på http://www.idusforlag.se/itchiban)

Torsdagen den 13:e December i Nattas vardagsrum. 3-manna-kollektivet i Riksten som sagt. Jag agerade honungspuff-monstret.

Måndagen den 17:e December. Tycker att det är viktigt att bära något med sig som symboliserar en själv. Typ ett handgjort halsband i spegelglas föreställandes ett delat hjärta. Jag har inget delat hjärta men jag har ett stort hjärta med båda-sidorna-nu-motto. Att vara öppen, släppa in och se människor för det dem är. Att kunna ge andrachanser och aldrig dömma men heller aldrig låta någon trampa över din grav. Att göra allt with every heartbeat.. Det var även nu som jag flyttade ut alla mina möbler och saker från T.
 
Måndagen den 24:e December. Julafton på Idala. Väldigt fin. Väldigt fruktansvärd. Att ha ställt oss själva inför det största i livet och att svikas inpå benmärgen av den självklaraste självklara. Att le med gråten i halsen men få bekräftat att vi inte var ensamma.
 
Tisdagen den 25:e December på Max-parkering i Sundsvall. Tröttheten från helvettet  i kombination med hemlighetslycka och "Nu flyr vi till farmor i norr och överlever lite bättre".

Onsdagen den 26:e December och modellpojkvännen i mitt paradis på jorden. Storheten att få ta med sig sin kärlek till platsen man alltid hållit (och håller) hårdast i hjärtat, som man viljat visa så många andra men aldrig riktigt vågat för att de inte inte skulle förstå men slutligen fatta modet till sig också förstår han varenda jävla millimeter. Älskade Avaträsk. Älskade Marcus Colling. Åker skoter, pulka och spark. Sover länge, andas djupt och känner genuin lycka för första gången på väldigt länge.


Är väldigt kära, lyckliga, avslappnade, nöjda med livet, förväntansfulla, vintriga, lugna och livrädda. Och i sjukligt stort behov av alkoholfriöl.
 
Fredagen den 28:e December. Packar väskan från farmor och styr bilen mot vår framtida bostadsort. Umeå. Besöker parkeringen till Norrlandsoperan där jag och Mirjam praktiserade i januari 2010 och förälskade oss i den här bänken. Så genialiskt liksom. Och sjukt nostalgiskt. Sedan åkte vi till min lägenhet, jag och Marcus alltså.

Hyrde en trea i andrahand i Umeå vars tallrikar naturligtvis var likadana som dem jag och T fick ärva av min farmor när vi var nyutflyttade tre år och fyra veckor tidigare. Onajs. "Gamla livet, Kom inte här och stör" typ.

Kallt som FAN.

Söndagen den 30:e December. Inlagd på Norrlands universitetssjukhus och inget blir någonsin som man tänkt sig.


JANUARI

 

Tisdagen den 1:a Januari. Nyårsafton spenderade vi bilandes från Umeå i 9 timmar. 8 timmar sovandes för min del. I sämsta möjliga skick. Nyårsfesten vi hade planerat sedan en månad tillbaka var bara att ställa in. När vi inte bilade fixade vi oss kvickt  och åkte till Marcus vänner i samma håla som han bor i. Fick 30 minuter av det nya året innan vi fortsatte vårt bilande, men nu i olagligt hög fart till Södertäljesjukhusakuten.


Inlagd igen.


Första dagarna av det nya året spenderades som sagt i sjukhussängen. När jag blev kvitt den och min åkomma bekräftades vara på bättringsvägen så tog Marcus ledigt från jobbet en vecka och vi påbörjade projektet Läka i Hölö. Var medtagna, dödströtta, ledsena och aldrig utan varandra. Men tacksamma att det ändå gick så "bra".


Söndagen den 6:e Januari. Började söndagshänga med Mange, Christina och nykomlingen Tyke.
 

Tisdagen den 15:e Januari. Marcus började jobba igen, jag blev sjukskriven och började sova hos min mamma igen. Detta är för övrigt madrassen jag huserar på numera. Och min mammas humor i ett nötskal.


Onsdagen den 17:e Januari. Hänga med Kat och Loke <3.


Kallt som FAN, igen. Ungefär nu började vintern kännas för mycket och då skulle den vara minst 3 månader till. USCH.


Lördagen den 19;e Januari. Färgade och fixade med håret och var fina inför en utgång och första gången jag och Åsa asklickade <3


Lördagen den 26:e Januari. Hade en fin pojkvän i ett provrum på H&M.


Åkte till Nathalie som nu hade flyttat hem till sin mamma i Sundbyberg och lekte vi tre som en månad tidigare.

Torsdagen den 31:a Januari. Hittade Marcus gamla pass och blev ännu mer kär. TUR att vi båda var upptagna när vi täffades när vi var 17. Annars hade det kunnat bli farligt.
 

Tisdagen den 29:e Januari. Blev ägarinna till denna skönhet. Har ALDRIG haft en sådan här bra dator. En nödvändighet då stora-jobbsökar-perioden stod för dörren. Älskar och är så tacksam över denna.


Fick en pingvinpippis av Marcus med motiveringen "När man varit ledsen för länge", Han heter Sebastian och bor på samma madrass som mig nu.

Slängdes mellan följande känslor 24/7


 
 
 



FEBRUARI
 
 
 

Lördagen den 2:a Februari.

Tisdagen den 5:e Februari. Fortsatte att sova lite hos mamma och busade som bara vi kan.


Fredagen den 8:e Februari. Hittade tillbaka till skrivandet och påbörjade dokumentet "hjärtat" som jag fortfarande inte är klar med och troligtvis aldrig kommer våga publicera.


Måndagen den 11:e Februari. Skrev även ett tjugotal olika personliga brev att skicka iväg till diverse olika potentiella arbetsplatser i staden jag tänkte att jag skulle flytta till.

Söndagen den 24:e Februari. Flyttade fåglarna från T till mammas lägenhet. Lika ont som förväntat. The final step typ.

Var sjukskriven och spenderade mycket tid med att försöka få tillbaka duvornas förtroende. Lyckades en dag och höll på att gå sönder av lyckan. Nog för att det är fint att vinna ett djurs förtroende första gången, men att göra det andra gången.. oslagbart..

Torsdagen den 28:e Februari. Vistades på barmark för första gången på fyra månader, fick nya skor och vibbar av det forna 2005-talet.
 
 
 Fortsättning följer....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback