Storstädning, sommarstudier och spontanäventyr.

2012-05-02 21:11:19 Allmänt Kommentarer (3)

Hejhej!

Nej jag har inte lagt ned. Och Ja jag ska fortsätta med mitt regelbundna bloggande. Det var bara det att det kom en lång helg och en tenta emellan. Men vi tar det från början som vanligt då.


Det var fredag när jag skrev sist och jag laddade upp för en storstädning. Asstäda i sju timmar, utan överdrift alltså. Kan i efterhand inte riktigt förstå vad som faktiskt tog SÅ lång tid men troligtvis var det för att jag dammtorkade allt 2 omgångar och gjorde det blåa rummet beboligt igen. Sedan så tenderar städning och liknande sysslor ta dubbelt så lång tid om man heter Madeleine Elisabet Johansson så inget under några omständigheter får bli gjort bra utan måste bli gjort perfekt. Att inte kunna begränsa sig var det ja. Det finns ingen hejd på mig i vissa situationer. Nåväl. Blåa rummet blev iallafall såhär;

 

Och resten av lägenheten ser ut som den brukar, positiv bemärkelse. Mitt i alltihopa så plingade min mobil till och sa att antagningsbeskedet för mina sökta sommarkurser hade kommit. Här är resultatet och jag har ännu inte bestämt mig men det lutar åt dinosarna. ILLA att jag bara blev reserv på mitt förstahandsval alltså.

 

Efter asstädningen rastade jag Jasper en stund och sedan kom papputen i mitt liv och hämtade mig. Slutdestinationen var Oaxen men innan dess behövdes hungriga magar mättas och sötsugna system styra upp. När vi halv åtta anlände på papputens ö satte jag mig och skapade doppresent och blev så sittandes till klockan var halv tre på natten. Glömde dessvärre att fota den.

På lördagen var jag som skrivet var bjuden på dop. Vaknade okristligt tidigt p.g.a. papputen i sällskapet som har för ovana att älga upp senast klockan åtta helgmornar. Det är bara en tidsfråga innan han gör som farmorn som vaknar av sig själv runt femdraget. Lagom festligt tycker jag, speciellt eftersom att hans lägenhet är en 2a med relativt öppen planlösning á la kunna ta ett stafettlopp runt köket, ut i vardagsrummet, runda tevebänken, förbi toan, snubbla vidare ut i hallen och slutligen vara tillbaka där man började stafetta och eftersom som att jag sover i vardagsrummet. Hur som helst så blev det uppälgning, frukostätning, ramspikning och tillfixning innan vi klockan 10:20 packade in oss i Saaben och åkte den korta biten till Mörkö kyrka.

 

Det var iallafall Kattens skrutt Loke (som verkligen var en skrutt) som var huvudpersonen i ceremonin och jag fick agera dopfotograf (med en ytterst trevlig kamera som jag smidde ondskefulla planer på att "råka glömma i min väska" men tyvärr misslyckades med haha, skämt åsido - jag stjäl inte.) och visst blev det gråtkalas men vad annars väntas då solisten klämmer i och sjunger Utan Dina Andetag utan vidare förvarning. Jodå. Kände för övrigt när vi satt där att ett bröllop inte skulle sitta helt fel, att gifta sig själv eller kika på någon annan går lika bra - bara jag får gå på bröllop, är det ingen som ska gifta sig snart?

 

Efter kyrkan styrdes det vidare mot Hölö församlingshem där jag varit en gång tidigare i livet. 2006 närmare bestämt när någon agerade rockstjärna och hej och hå. Det vankades brunch och fika och presentöppning och sedan när klockan slog halv tre samåkte jag med ett par hemåt. Skjuts ända fram till dörren var det ja. Totaldäckning på sängen i 2 timmar var det ja...

 

På kvällen åkte jag på spontanäventyr hemma hos Carro och hennes karl där 3 okändingar + Carro + karln + Yvonne + Micke befann sig. Så jädrans värd kväll. Så jädrans fint sällskap. Hon är allt bra fin den där Caroline Öhlén<3 Hennes hatt med för den delen.

Härligt att jag har så starka brillor att ögonen blir märkbart förminskade i dem och det uppstår en skiljelinje mellan glaset och oglaset. Flaskbottnar som Julia sa.
Fortsättning följer...........

Kommentarer
Postat av: Papput

Svenska aeroplan aktiebolaget=Saab, stavas alltid med stor bokstav ;-)

2012-05-02 @ 23:07:07
Postat av: Linnéa

Åh, jag älskar kurserna du har valt, flera har jag kollat på själv! Vet du om några av dom finns som annat än sommarkurser? :)

2012-05-04 @ 21:19:36
URL: http:// badhabit.blogg.se/
Postat av: julia

OMG vad städat gästrummet är!!!! haha

2012-05-07 @ 18:30:58
URL: http://justmyimaginatiion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback