Romeo återvänder ensam.

2012-04-24 22:45:03 Allmänt Kommentarer (1)

Tänker ta mig friheten att uttrycka mig med följande; JAG ÄR SÅ TRÖTT.

Frihetstagandet på grund av den rådande idén om att endast heltidsarbetare har 100 % rätt till att uttrycka sin trötthet, känns faktiskt lite tabubelagt att som distansstuderande (= styra dygnets timmar bäst man vill så länge minst 5 timmars läsning ingår) att brista ut i något sådant. Är det bara jag som delar den uppfattningen? Att man idag måste ha ordentliga skäl för att få erkänna trötthet? Lite samma princip med sovandet. Att sova 10 timmar anses ofta överdrivet och onödigt såvida man inte är sjuk eller liknande. Hm.

 



Idag började iallafall dagen med ett ytterst oväntat men fint sms runt åtta. Älgade upp och åt min vanliga frukost (som snart inte längre kommer vara vanlig längre) bestående av filmjölk med Coops crunchy, rostade solros och sesamfrön och axas guldmüsli. Körde mitt vanliga bloggrace (har en lista med värda bloggar som jag brukar besöka lagom till frukost, lunch och middag) och satte mig sedan för att läsa boken om de heliga buddistiska skrifterna.

Planerna var att brutalplugga hela dagen och jag ringde till och med och avbokade min mammadejt för att komma så långt som möjligt. Men efter 4 sidor av.... ja en massa nonsens faktiskt, gav jag upp och konstaterade att jag måste tänka om. Tänka smartare och strukturera om. Alla ni som någon gång studerat på universitetsnivå förstår mig nog. Denna omstrukturering var dessvärre inte någon ovälkomnad omstrukturering då jag av nonsen:et kom till insikt om att jag inte alls behöver plöja 548 sidor på engelska utan gott kan nöja mig med inledningarna till varenda text som vars sammanlagda sidantal slutar på 200, om ens det. Det underlättar mitt liv SÅ mycket kan jag meddela. Nog för att jag brutalpluggade iallafall men det var bara för att bli av med det, ja bli av med, för så himla kul är inte allting.

Jag skulle egentligen befunnit mig 2 mil bort, på arbetsintervju klockan fyra. Den mest välkända snabbmatskedjan i våra liv var det visst men kände redan när jag igår per automatik, svarade "Absolut!!” i frågan om jag fortfarande var intresserad av jobbet, att detta går emot allt jag står för och är absolut inget jag vill vara delaktig i. Mitt "Absolut!!" kan lätt relateras till min arbetslöshetsperiod 2010 då jag tvingades till att ta både det ena och det andra omänskliga jobbet. Men tiderna är förändrade nu och jag är inte lika desperat längre och inte i samma stora behov då jag sökt ett gäng sommarkurser som är studielånsberättigade som jag har som backup-plan om inget annat jobb jag sökt blir aktuellt.

Istället knöt jag på mig mina springskor, som snart kommer gå en hård död till mötes då dom förra veckan orsakade mina vrister extrema smärtor och smalben vars tjocklek plötsligt hade vuxit till dess dubbla storlek. Aj alltså. Ringde Johannie utan större förhoppningar att hon skulle ha varken tid eller ork men det hade hon så kliskan halv fem möttes vi på vårt vanliga ställe och tog en sväng runt staden-som-inte-ens-är-värd-en-versal-i-början. Mycket skönt trots att det blåste halv storm och min mage kapitulerade fullständigt när jag precis hade lämnat Johannie vid hennes hus och hade 15 minuter kvar. Det är såklart aldrig kul det här med IBS (irritabel Bowl syndrome) men i vissa situationer vill jag verkligen bara plocka ur mina tarmar ur buken och kasta dem åt sidan... som om det skulle hjälpa. Uscha.

När jag väl hade överlevt lite och kommit hem så blev det dusch och sedan pannkaksgräddning och nu är klockan halv elva och jag tänkte underhålla mig själv med mitt favoritprogram som går på svt1 varje tisdag klockan 20.00, nämligen "Så levde dom lyckliga" som handlar om olika pars relationsresor och deras världar. Himla fint. Brukar sluta med lyckotårar och framtidslängtan X100 från mitt håll, men det är så värt. TIPSTIPS. Sök på SVT play.


Tre andra himla värda ting är;
1, Att vi ska åka på kryssning på söndag till måndag. Jag, Thomas, Christian, Natta och Tedh. Initiativet var Nattas från början men då de har himla trevliga priser nu så förföll det sig som så att vi andra inte var sena att hänga på hennes idé. Skall bli spännande måste jag säga då jag inte kryssat sedan 2006 och aldrig i vänners sällskap.

2, Jag är bjuden på dop på lördag i Mörkö kyrka =D känns jätteläskigt och jättefint samtidigt. Skall försöka hålla mina tårkanaler i styr då jag på senare år tenderat att bli en bölkorv utan dess like.

3, Kent. Behöver inte ens kommenteras. Åh vad jag älskar dem.

 

Något mindre värt som inträffade när vi skulle till att grädda pannkakor var att FruDuva satte ett frö i halsen och för en stund agerade som om hon skulle stryka med, hemskt....

Och ska ni inte börja kommentera lite mer snart? =) Jag väntar ju på er!!!


Kommentarer
Postat av: Kat

Om du behöver ett uppdrag för att hålla tårkanalerna i styr på lördag kan du få fota som en tok med min kamera ;)

2012-04-25 @ 12:09:01
URL: http://maxfemhundracelsius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback