SEPTEMBER TVÅTUSENTIO

2011-01-15 01:35:39 ÅRSRESUMÉ 2010 Kommentarer (0)

September helt enkelt. Månaden då jag sökte över 100 jobb, månaden då jag lyckades sova i Hölö 2 gånger, månaden Frasse flyttade, månade jag grät lite för ofta och mycket och hade ångest varje söndag. Men också månaden som gjorden luften mer lätt att andas in.

"Vi ska ta en pussbild så att hela världen förstår att det är vi mot dom" sa min älskade som i vanliga fall avskyr kameror.


Jag och Jas genomförde slutligen vår plan att tattuera likadana hjärtan på varsin handled, för att vi är oskiljaktiga och varadras hjärtan. Det gjorde stört ont förresten.

Never apart.


Jag plockade höstens första löv på skogutflykten i Visättraskogarna.




Jag poserade i Julias hall.


Och Jas tyckte att jag skulle vara hennes fotograf, så vad gör man inte.




Ännu en skogspromenad med min älskade.




Vi bakade över 60 bullar.


Och jag umgicks i princip konstant med min älskade tvillingsjäl och hjärtsyster, för att hålla kvar tiden ett slag till, för att göra hennes flytt lite mindre verklig. Det gick sådär men någon gång måste studen man fruktat mest komma och det gjorde den för oss med. Urdrag från mitt privataste cyber-jag;

"Idag flyttade min tvillingsjäl och hjärtsyster till London och det känns så himla tomt. Saknaden har inte hunnit sätt in ännu men det är bara en tidsfråga. Som jag hatar när man vet att ”om en tid kommer jag nästan krevera av den här vetskapen” utan att veta när det ska ske. Ont. Jag har i alla fall satt upp din ljusslinga i hela mitt rum, tänt dina rökelser, smörjt in mig med din jordgubbslotion, sprayat håret med ditt balsamspray och lagt en ansiktsmask med din mud mask, för att intala mej att du inte är sååå långt bort och att det egentligen inte är någon panik. Vi får se hur länge det dröjer innan jag kommer efter dig."

Jag har aldrig gråtit så många tårar på så kort tid som tisdagen den 14:e September.


Jag fick följa med på äventyr i Hölö med min bästa Marcus.


Som även hjälpte mig att spontanmöblera om hela tornet.

Mirjam hjälpte till på sitt sätt.


Sedan kom vårt hyreskontrakt och allt blev väldigt verkligt.


Också hade jag en tillfällig fling på aloe vera produkter.


Och åt Pannacotta hos mina morföräldrar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback