DECEMBER TVÅTUSENTIO

2011-01-25 13:43:12 Allmänt Kommentarer (0)

"December och jag fattar ett hårt beslut" som Jocke Berg sjunger, nej inte riktigt. December var väl nyss känns der som? Kanske så.


Den 4:e December blev flyttade vi in i vår trea på Erik Dahlbergsvägen i Östertälje och blev sambos och tänkte "OH HERREGUD DET HÄR HÄNDER VERKLIGEN" och var lyckligast i världen. Såhär ser det ut i vårt sovrum när det är förmiddagssol på  väggen.


Besökte pappen på oaxen och påväg dit så valde vi helt fel motorvägsavfart och hamnade efter 45 minuter i Mariefred?! Inte duktigt. Extremt kallt ute.




Linnéa var på besök och målade en halv vägg ^^


Rönninge var fint.


En dag, när vi fortfarande bodde här, snöade det extremt stora snöflingor, dom var säkrt flera centimeter stora, titta man ser knapt Thomas.


Bettys första vinter, hon kom på att man kunde gömma sej asbra i snön och hoppade ned i en snödriva.


Morgonen jag lämnade boet.


Vi köpte världens finaste ljusslinga på Hornbach som numera bor i vårt vardagsrum.


Såhär såg det ut första veckan hemma hos oss.


Första natten.


Andra advent!


Åkte hem till mor ofta för att det var rätt jobbigt ibland att vara "vuxen". Lussebullar på g.



Gjorde oss en väldigt fin dörrskylt. Våra grannar måste undra alltså...


Thomas färgade mitt hår, det blev väldigt rött igen...


Livet var stort i mig.


En kväll fick jag lust att skriva på vår köksvägg. Såklart måste världens viktigaste citat ha en egen plats i allt också.


Hade födelsedagsbjudning och bakade en miljard cupcakes.



Var rätt så snygg.

Hade världens finaste födelsedag som jag inte tänker skriva om här men som vi firade på en indiskrestaurang på kvällen. Mamma och jag funderade på att stjäla elefanten.


21 December och vi skulle handla julklappar - så sjuuukt kallt ute.


Men det var det värt för detta. Vi förlovade oss, jag och min Thomas.


Köpte en stört stor gran.
<

Och mitt hjärta var tillbaka i Stockholm en stund.


Vi på julafton!


Jag färgade håret själv för första ggn i hela livet.


Firade nyår med dessa!


Och det var alltså mitt tvåtusentio!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback