AUGUSTI TVÅTUSENTIO

2011-01-14 17:48:52 ÅRSRESUMÉ 2010 Kommentarer (0)
Augusti, stavas det så ens? Slutet på sommaren och början en fantastisk höst kanske.

Fortsättningen på storsjöyran. Mirjam som tar sig friheten att kasta en halv (!!!) bergsprängare i storsjön och jag som hänger med den finaste ordningsvakten jag någonsin träffat (hanssomhållerficklampan) och då har jag träffat en del, som mer eller mindre struntade i att han jobbade och tog rökpauser och munkpauser med oss och som tillslut efter ett dygns sporadiskt häng sade på renaste norrlänskan "vad gör du här som är så stilig?" och "får jag påpeka en sak? Du är himla fin" och jag smalt till en liten Madeleinepöl i lervällingen och tänkte att "ORDNINGSVAKTER SOM HETER JIMMY OCH PRATAR NORRLÄNDKSA OCH RÖKER MINA MALBOURO I MITT HJÄRTA". Jag undrar om han kommer ihåg oss.



Kom hem och åkte skyview som var morfars 70årspresent.





Var Frasses svans för att separationsångesten över den kommande Londonflykten och försökte träffa henne minst varje dag. Följde till och med med henne till jobbet och hittade Linnéa där :D




Åt upp en del av en gaffel på jobbet.


Såg min älskade Lars Winnerbäck för 7:e gången i livet, den här gången i långholmsparken med Linnéa. Underbar konsert.



Hittade  de finaste skorna jag någonsin haft i min ägo på Erikshjälpen (seconhand) i Skärholmen. Nu har dom tyvärr gått i sönder lite men till våren ska jag lämna in dom hos en skomakare.


Började förstå vårt värde ännu mer och tyckte ett 4månadersdagen var väldigt stor.


Hade Frasse på besök och tyckte (tycker) hon var rysligt lik Jasper i Twilight.


Parkbio i Rålamshovsparken.


Min älskade sa plötsligt att "nej jag tror jag ska klippa av mej mitt hår" och så fick det bli.


Tog med min älskade lillasysterskrutt till Grönan och kände barndommen komma smygandes i hårtopparna.



Samma dag så fick jag för mej att "Nej Mirjam (hon var också med på grönan) vi måste nog gå it i Södertälje idag" och vilken utgång det blev. Så kul har jag inte haft sedan hultsfred 2009.

Påvägen hem till mej runt fyra på morgonen så var vi fulla och glada och rebeliska och fick för oss att vi skulle flytta på världens största cirkusskylt.. DUNS DUNS DUNS. Att fälla på högkant och att skratta så att man gråter.

Mirjam besteg vägskyltarna


En dag extraknäckte jag som påskhare.


Och hade STÖRT snyggt hår...


Hittade mitt livs andra kärlek - min svarta skrivmaskin.


Tonade håret morotsrött. Himla fint men det höll ju bara typ 3 veckor innan det var brunaktigt.


Följde med mannen till hans jobb då han var ljudtekniker åt Marit Bergman på Blidösundsbåten.




Jobbade sista dagen på Hornbach och kände mej likgiltig.


Plötsligt en kväll när jag låg och kikade på teve hemma med mor och Jann så fick jag ett sms där de stod  "jag vill att du följer med på kräftskiva i hölö, ta en taxi, jag betalar" och så fick det bli. Marcus och jag blev ännu mer bästisar än vad vi redan var och jag spontanåkte taxi till Hölö som en annan prinsessa. Väldigt fin kväll.



Sedan fick mitt hjärta svårt att slå jämna slag (metafor) och jag promenerade runt i mina hemtrakter en massa för friskluft har ju en tendens att göra det lättare.



Åt sushi i Rönninge med Jas.


Träffade Cristóbal för första gågen på över ett år och var på hans spelning och drack brutal milkshake med Jas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback