Om att vara lättpåverkad och att ha lite av en trappa i lungorna.

2011-02-28 21:32:38 Allmänt Kommentarer (0)
21.03
- Blööööö vad spelar det för roll om jag uppdaterar idag eller imorn, egentligen? De är väl ändå ingen som kan tänkas intressera sig av all smörja jag skriver här..

21.04
- OMG JAG HAR 7 FLER LÄSARE ÄN VANLIGT!!!

Vad lite det ska krävas ibland för att ett beslut eller en inställning till något/någon ska vända fascinerade med skrämmande. Anyways..

Idag har det varit sista dagen av februari 2011 (någonsin) och några timmar så inträder första vårmånaden - Mars.
Mitt februari 2011 har varit mycket utvecklande. Först kom vi hem från Järvsö med Moa och Jocke. Sedan hittade jag den perfekta utbildningen för mig (som jag ännu sliter med arbetsproverna till då jag sett helt fel på sista inlämningsdagen som INTE är 1 Mars utan 15 Mars) och sedan fick jag äntligen ett jobb som jag trivs med till 110% procent också har vi börjat träna igen.
Nu är det sportlov på kidsen så jag jobbar inte alls den här veckan men jag ska däremot sysselsätta mig med att hjälpa mamman och mammans Jann med att fixa iordning älskade gamlebovägen 22. Det är nämligen så hemskt att de båda måste flytta. Jag är glad att jag redan flugit så att säga, för att lämna det huset som är det finaste jag varit med om i husväg och också platsen som det hänt mest (i mig) på skulle göra lite för ont att lämna för att kunna accepteras eftersom att jag har lite svårt att tänka på det nu med.

Idag började dagen alldeles förtidigt i förhållande till när föregående dag slutade för våran del. Två mosiga zoombies iförda träningkläder gästade Tumba Gymnasium för inlämning av timrapporten för månad 2 och fortsatte sedan vidare till gymmet för att svettas och andas högljutt i 1,5 timme, ekonomisk shopping på älskade lidl, för att slutligen hamna  i Rönninge (inte mannen min, bara jag) där ett stycke lång trappa väntade på att tvättas med målartvätt, slipas med slippapper 120 och målas med vit grundfärg i 4 timmar. Jag kände mig som en riktig karl där ett tag alltså.
Sedan åkte jag hem och åt pasta med pesto och mozarella och duschade av mig trappan och gymmet och hamnade där jag oftast burkar avsluta mina kvällar - nedkrypen i la sofa med världens mjukaste vitaste filt. Inte allt för jobbigt.
Jag gjorde just något som jag i princip aldrig gör annars nyss - laddade ned en film till mig själv enbart som snart ska tittas på, tror inte mannen kommer vara särskilt förtjust i det hela så det blir nog ensamkväll här i soffan haha.


Jag tänkte inleda Marsmånad med ett litet experiment om mig själv. Det hela kommer att presenteras imorn - tillsvidare alla 14 läsare - stay where you are :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback