När vi var i Järvsö med Moa och Jocke

2011-02-12 21:14:21 Allmänt Kommentarer (0)
Här om veckan packade vi in oss  med barndomsvännen och barndomsvännens kärlek i bilen och styrde upp mot Järvsö där barndomsvännens kärleks morfar besitter en liten brun stuga med heltäckningsmattor på golvet, element som lever sina egna liv och svartvita träkossor i fyrtal. I 3 dagar vistades vi där uppe och ägnade dagarna åt slalom (snowblades för mig och min älskade) och kvällarna/nätterna åt sällskapsspel. Det var 3 fina dagar med ny luft i lungorna och pudersnö under tassarna. Här kommer bildbeviset på det!

Dom som pendlar från Östertälje till Rotebro med packning på över 20 kilo. Huva. Men det har jag gjort förut!


Stugan


Lyckan över att vara på plats eller hur man agerar när den envisa flickvänsfotografen vägrar ge sej.


Huset med anor från 70talet.


Godmorgon Järvsö!


Mitt hjärta som aldrig tidigare i sitt liv stått i ett par pjäxor på ett par skidor (nåja snowblades) som verkligen gav 100% av sig själv för att greja det. Imponerad flickvän med hjärtat i halsgropen.




Barndomsvännen och barndomsvännens kärlek!


Matpaus! Den här bilden är för övrigt tagen ca 20 minuter efter att jag fått ett telefonsamtal "Hej Madeleine jag har en tjänst som du ska vara mycket intresserad av till dej" och VIPS så hade jag ett jobb också. Fullständig lycka i mig!


Den läskiga sittliften.


Thomas ritar en pungråtta i snön...


Food




Sällskapsspel!



Rummet vi sovde i vars element hatade mej lika mycket som jag hatade det. Första natten ställde den till med bus som inte var av denna värld. Uppvriden till 22 grader får fanskapet för sig att bara ge oss 12 grader i rummet. Maken till snålt element får ni leta efter. Efter att ha legat och hackat tänder i 2 timmar fick jag nog av det hela och rabblade en fin ramsa med svärord och beslutade sedan att  vrida upp honom till 28 grader. Mmmm bastu!
Fick senare på dagen veta att Moa och Jocke hade haft motsatta problemet och Moa hade halvt medvetslös (skämt åsido) älgat upp mitt i natten och lapat cola för glatta livet värmeböljan i deras rum.


Det hängde fina plancher i varje rum som gav mig flashbacks till när vi gick i åttan och jag och Jas praktiserade på Naturhistoriska Riksmuséet.


För att spara så mycket pengar som möjligt så hade vi packat ned i princip hela vårt kylskåp i väskan. När det var dags att åka hem så kom vi fram till att vi knappt hade ätit något alls av våra produkter och fick gladeligen packa ned allt igen.


Sånna där magneter som vi hade hemma hos mig när jag var 7 år.


Den norrländska gräddfilen. Hur många stilpoäng kammar inte den här hem liksom?


Kossor i 4tal som sagt.


Och sen åkte vi hem och jag började jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback