September månad

2014-01-08 00:14:31 Allmänt Kommentarer (0)
Så blev det September och jag började återigen arbeta sjukligt mycket. 19 pass på en månad och vardera var 11 eller 13 timmar långa och gärna 90 timmar i veckan. Så sjukt orimligt såhär i efterhand och både facket och mina arbetskollegor hävdade att det inte var okej, tur att jag var relativt omedveten om vad som är okej och inte okej annars hade jag nog gått av på mitten. Och tur ändå att det var så himlans mycket jobb så att tiden gick lite snabbare och de första "farliga" graviditetsveckorna (dvs. fram till vecka 12) fick löpa på, fast 3 nattpass på raken á 39 timmar vill jag aldrig mer vara med om. Annars så tog vi min surströmmingsoskuld (det var gott!!!), hängde mycket med Mange och christina, började planera för flytten, firade Marcus födelsedag, valde sängar på Ikea och hängde på både vanliga akuten och tandakuten med Marcus som var rejält dålig där ett tag.



Söndagen den 1:a. Pippispippisarna, som jag kom att kalla dom (en pippis pippis), 2 dagar gamla. Så himla spännande att inspektera dom små och Jasper och Imogen som föräldrar. Älskade djur.



Måndagen den 2:a var det dags för vårt andra vul (vaginaltultraljud) som man är berättigad om man haft otur med tidigare graviditeter. Det första hade ägt rum 2 veckor tidigare men då var det alldeles för tidigt för att se något. Jag var bara i vecka 7 här men ändå hade vi hunnit utveckla känslor för det lilla (eventuella) livet i mig så när vi på en gång fick se hjärtslagen på ultraljudsskärmen föll en enorm sten från våra axlar, även om allt fortfarande kunde hända.



Torsdagen den 5:e. Tyckte det började synas lite, fast nu i efterhand så kan jag ju säga att uttrycket "man ser det man vill se" stämmer rätt väl.



Fredagen den 6:e. Första gången jag rörde vid pippispippisarna då de behövde badas lite eftersom ännu inte var allt för rörliga = blev sittandes i sin egen avföring = naturligt men otrevligt. Hjälpa dom små <3



Jasper och Imogen var nog lättade att få lite avlastning.



Mja, sedan var det som sagt dags för en omgång till på akuten. Om det är ett ställe vi hängt på mycket år 2013 så är det just på sjukhus och akutmottagningar. Den här bilden är förvisso tagen Lördagen den 7:e på tandakuten när vi efter frukosten måste åka in och få en av Marcus trasiga tänder lagade bums då han håller på att gå under i smärtorna. LILLA vännen, otrevligt men inte att jämföra med besöket på vanliga akuten två dygn tidigare då Marcus plötsligt, på kvällen den 5:e när vi precis kört in med bilen på gården i Hölö, inte kan stå på benen, håller på att kräkas av yrsel och knappt går att få ordentlig kontakt med. Ytterst obehagligt. Så in till Södertälje sjukhus bar det iväg. Ska ha som mål för 2014 att inte behöva hänga så regelbundet på diverse sjukhus och liknande..



Måndagen den 9:e. Pippispippis 11 respektive 9 dagar gamla.



Torsdagen den 12:e. 14 respektive 16 dagar gamla. Alltså dom där varma små tassisarna <3



Dog skrattdöden av sådana här när jag jobbade natt.



Började tillverka fotokollaget till Marcus födelsedag. Framkallade de finaste bilderna på oss och skrev en motivering varför han är världens bästa människa och små citat som är vi. Köpte även ett armband och lät gravera in "Varg", för att han är min varg, och en skjorta från Dressman.



Sedan drog det ihop sig till Marcus kalas som han skulle ha för massa vänner på sin dag och jag som hade tillfälligt craving för smörgåstårta ställde mig och gjorde kanske världshistoriens godaste. Ena fyllningen var tonfisk och avokado och andra lax och soltorkadetomater. Succé!!


Tisdagen den 17:e. 19 dagar gammal pippispippis.



Min mor i ett nötskal....



Torsdagen den 19:e. Rände runt på Ikea med Marcus och planerade inköpen inför den kommande flytten.



Saknade min farmor extremt mycket och det faktum att hon fyllde 75 dagarna som kom och hela släkten skulle upp till norrland och fira henne och jag inte kunde följa med för jag asjobbade gjorde inte saken bättre. Fick nöja mig med att svassa runt med ett örhänge jag fick av henne julen 2012 som hjälpt mig flera gånger.



Fredagen den 20:e. Blev irriterad över att det plötsligt syntes och att mina arbetsbyxor inte gick att stänga. Samtidigt som det var fint att det hände nåt.


Måndagen den 23:e. Pippisfamiljen <3



Hejdå vanliga kroppsformen. Och JA mina trosor är urläckra.



Måndagen den 30:e så var vi på vårt 3:e vul och fick se den här lilla filuren som hoppade runt som en groda  där av smeknamnet Grodan. Så himla stort ögonblick. Nu blev allt mycket verkligare och med den här bilden i plånnboken började iallafall jag förstå vad som komma skulle, men ännu var det inte offentligt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback