Ett foto i timmen den 2:a September.

2011-09-03 14:09:23 Allmänt Kommentarer (1)
Igår var det Fredag. Igår var sista dagen på lära-känna-varandra-veckan. Igår var jag lycklig och igår tog jag ett foto vid samma tidpunkt varje timme hela dagen. Here it goes. OBS! iphonekamera...

07:30
GODMORGON (som jag hatar det konstlade uttrycket!!!) VÄRLDEN. Nyvaken och stilig men tacksam över sovmorgonen. Min normala uppstigningstid i sommar har legat mellan 11-13 så att plötsligt vara tvungen att älga upp klockan halv sju på morgonen har inte varit en särskilt lätt match så att nu kunna sova en timme extra - LOVELY. Älska mitt barr förresten - Julia brukar alltid retas med mig för att det alltid blir helt stört stort och ruffsigt efter en natts sömn..


08:30
Redo att kliva ut till bussen. Kan ju dra en sånn där hemsk "Dagens-outfit" medan jag ändå är igång fast mer i min stil. Dvs. berätta om klädernas ursprung och historia, ok? Bra!

Först och främst halsduk(arna). Jag är ett freak vad det gället halsdukar. För att dom dels döljer ett område jag inte alls tycker om på mej själv, dels för att dom är en himla fin grej i klädväg och för att dom är fruktansvärt funktionella.
Jag känner seriöst en slags kärlek för alla mina halsdukar, en sådan där kärlek som många damer känner för skor, och tycker inte alls om när man behöver lägga av sig dom 3 månader om året.
Min översta halsduk har varit min bejbis sedan 2 år tillbaka. Jag köpte honom i London på American Apparel när jag var där med Johannie sommaren 2009. Han är sydd som en tunnel och har alltså inga ändar utan ska bara vikas dubbel vid användning. Tunnelkonstruktionen är mycket på gott och ondt då han tenderar att se tämligen klen ut.
Min understa halsduk är egentligen två ihopsydda halsdukar. En i silvergrått och en i svart. Den silvergråa fick jag av min älskade farmor i julklapp 2005 och den svarta bara dök upp i min halsduksamlig en dag. Dessa två används mest för att få min översta halsduk att inte se så klen ut men också för att 3 halsdukar håller värmen bättre än 1.
Min kavaj var min mammas från början och överdelen av ett snoffsigt klädarragemang med tillhörande kostymbyxor avsedd för kontorsbruk (tänk att min lilla mor jobbat på kontor!!!). Jag tvångövertog denna för 3 sommrar sedan och det var ren och skär ångest från min mammas sida haha, men jag har aldrig ångrat den handlingen då denna kavaj har varit med om ALLT. Önskar dessvärre dagligen att axelarna var mindre markanta men man kan ju inte få allt.
Min bruna axelremsskinnväska med 9 fack från den största marknaden på Kreta är nog den finaste väskan jag har. En väska som jag föll som en fura för och är himla stolt över att ha i min ägo. Allt får plats och den är så himla ren i sin design. Minus att den är så himla tung i sig själv, då hela väskan (inte bandet) är i skinn..
Mina lila kängor från London som är lika fina som dom är obekväma, tyvärr. Hösten 2008, innan käng-trenden föll in, var det jag som letade land och rike runt efter ett par lila Dr. Martens kängor helt utan resultat. Jag sökte på nätet, gick loss på alla skoaffärer jag kunde hitta och hade till och med som mål med Florida-resan (Januari 2009) att finna ett par men icke. För att kängor inte hade blivit jätte inne då. För att kängor i lila knappt existerade. Det skulle dröja hela 2,5 år innan jag fann dessa. Därför väger obekvämheten upp det hela.
Min svarta klänning i tunn bomull som jag fick av min mamma i Februari. 100 på Lindex. Formlös och slapp, precis som jag vill ha det.
Mina svarta strumpbyxor jag hittade på City Gross (?!?!) där dom säljer 70 den's strumpbyxor 3 för 99. Behöver jag säga att jag älskar City Gross? Nej trodde väl det med. Kan däremot säga att jag alltid köper strumpbyxor där nu.


09:30
Har precis klarat av dagens första pendeltågsresa från Östertälje till Stockholm C med min fina dam Nathalie och bestigit tunnelbanan till Rådmansgatan där skolan ligger. Jag säger som så att det märks himla väl om man är ute klockan halv nio, som vi är i vanliga fall, och om man är ute klockan halv tio som vi var idag, rusningen har precis avtagit = SKÖNT!!!


10:30
Samlas med alla elver på Konstskola i Observatorielunden och får i uppdrag att lägga allt vårt medtagna skräp (uppgiften till idag - jag hade med mig en ljusrosa oanvänd engångsrakhyvel) i färgordning inför dagens lära-känna-varandra-uppgift. Intressant förresten vad vissa klassar som skräp, som en annan skulle kunna ta med sig hem.


11:30
Dagens lära-känna-varandra-uppgift går ut på att vi i våra klasser (konstskolan består av 80 elever delade på 3 klasser - 1 & 2 & 3, jag tillhör klass 2) delade på 2 grupper blir tilldelade en färg, i vårt fall grönt, och ska göra en installation av allt grönt skräp. Vi gör en mobil av en lång gren och massa saker upphängdasom jag tycker blir häpnandsväckande fin. Jag gillar verkligen sånn här ojämn och oväntad konst.


12:30
Uppgiften avslutas med rundvandring för inspektion av alla andras konstverk. Spännande hur alla tänker. Bilden föreställer ett fjärilsrike - installationen jag fastnade för mest. Kissdålig bild tyvärr.


13:30
Äter en seeeeeen lunch med fina damen bestående av en tonfisksallad (hemmagjord såklart) och hummus, som jag fått en hype för, ja hummus alltså. Lärara bjuder dessutom på tilltugg idag som avslutning på lära-känna-varandra-veckan bestående av körsbärstomater, räddisor, päron, äpplen, kex, bröd, brieost, chips och kakor. Himla generöst. Himla gott. Planerar förövrigt att göra en stor satts hemmagjord hummus i dagarna, är det svårt??


14:30
På tåget hem. Fick till min stora lättnad sluta efter lunchen, underbar start på helgen med andra ord!!!


15:30
Hemkommen till en överhettad Drake som efter att ha fallit i mina armar suckar "jag tror jag håller på att bli sjuk". (OH NOES!!! INTE NU!! INTE DU!! JAG HAR JU PRECIS BÖRJAT SKOLAN!!) Tvingar i personen i fråga en skvätt Kan Jang och hoppas på att det ska motverka det hela lite. Visst får han vara sjuk om han vill men jag vill inte börja skolåret med en fet förkyldning.


16:30
Ramar in en av 3 oinramade återstående fåglar som vi fick av Thomas farmor för 2 veckor sedan och det blir himla fint.  Tänk att en ram kan göra så mycket!!! Sprang en snabbis till myrorna bakom skolan på lunchen och införskaffade denna ram för 5 kronor, bäst. Begagnade ramar efterlyses förresten stenhårt. Jag har en idé i huvudet med alla fåglarna som ska fullföljas när alla 6 bilder har ramar.


17:30
Lagar middag med min man. Det blir tacos och jag provar en ny soyafärs jag aldrig prövat förr av märket VEGGI som man ska lägga i blöt i 3 minuter (för att den ska svälla), sedan skaka av i durkslag och sist steka. Spännande men tyvärr så smakar den prutt och jag blir fett besviken. Vegetariska köttsubstitut kostar normaltsett mellan 30-50 kr på påse så att jag fann dessa för ynka 17 kronor gjorde mig smått euforisk och jag köpte ett helt lager så att säga.. tyvärr


18:30
Dör tacos-döden i soffan. Åt Tonfisktacos istället för äcklig soyafärstacos, det var mycket värt. Tonfisk i mitt <3.



Resten av kvällen spenderades i soffan och runt tio fick jag nåt ryck och bakade en liten blåbärspaj och sedan däckade jag som en annan klubbad säl runt klockan ett, det tar på krafterna att gå i skolan alltså!

Och nu är jag väl värd en liten kommentar iallafall? ;)

Kommentarer
Postat av: Syrran!;)

Bra slut bild med Eluren hehe och få gissa att nät ni lagade taco så var den största stekpanan Thomas och den lilla din?



Bamse...........KRAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

2011-09-04 @ 09:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback