Förrgår och igår.

2011-09-02 17:29:58 Allmänt Kommentarer (0)
Jag som inte längre har någon tid för det här, precis när jag börjat komma igång som bäst. Jag som tänker tvinga mig själv till tid för det här. Började skriva på det här inlägget igårkväll klockan 23:06 men kom på att sömnen måste gå före bloggen så här kommer det en dag i efterhand. Observera att alla iförrgår är i Onsdags och alla igår är igår.



Måste klockan gå så himla snabbt på kvällarna? Med mina olika bestyr varje kväll så flyger tiden iväg kan jag lova. Först ska man åka tåget hem i rusningstid och trängas jättemycket med en miljard människor som har samma slutdestination som en själv (på morgonen går det dock väldigt bra) eftersom att dom håller på med det där underbara underhållsarbetet i Södertälje hamn och ända fram till Oktober 2012 (fatta att det är 13 månader till?!?!) inte kommer låta pendeltåget gå längre än till Östertälje så är det fullständigt proppackat med folk, det är seriöst 20 meters kö från perongen och in när det är som värst. Dessutom riskerar man ju dagligen att springa på folk man inte vill träffa på eftersom att alla måste åka dit och byta buss etc.

Iallafall.

Sedan kommer man hem, utsvulten och agressiv (trots att man 60 minuter tidigare åt mellanmål nummer 2 för dagen) - allt pga. sista timmens äventyr på resande fot, och ska ställa sig och göra middag som numera tar iallafall 40 minuter. Sedan äter man maten på 20 minuter och fullkomligen kolapsar i soffhörnet. Där efter ska man laga mat en andra gång till matlådan dagen efter (ja man kan äta samma mat 2 ggr i rad men det fungerar inte just nu) och när man gjort det och diskat undan all disk från både första och andra omgången så har det gått minst 1 timme. Och när det är ordnat så blir det ompackning av skolväska, framplockning av morgondagen (div. skolmaterial, kläder, papper etc) och lite städning. Och den resterande tiden i vaket tillstånd är max 2 timmar, annars riskerar man att somna stående dagen där på.

Och där har ni mitt liv nu och därför klagar jag på att tiden är så knapp. Fast jag klagar inte på skolan, för den är hittils otroligt * valfritt superlativ* givande, jag klagar på rusningstiden. NÅVÄL.

I förrgår till igår sovde jag hos min mor, som vanligt på Onsdagar. Utnyttjade hennes badkar det första jag gjorde och det var bland det skönaste jag varit med om på lääääänge, jag som brukar hata att bada..
Sedan åt vi mat och gick över till Jann för att låna hans skrivare lite. Jag skrev ut alla skolpapper som vi har fått inlagda på schoolsoft (dataprogram för alla studerande) och stoppade in dom i en pärm jag fick av mor.
Drygt 30 papper men nu har jag koll iallafall och det känns betryggande. Nattas kontrollbehov har smittat av sig nämligen, ja inte helt och hållet men i en mildare grad så att säga, har kommit till insikt om att det kan vara rätt behagligt med någelunda koll på den lilla omvärld som man faktiskt kan kontrollera etc.
Natten spenderades på mor's soffa då jag vägrar att sova bredvid snarkisen något mer såvida hon inte slutar upp med sitt brölande. Som sagt - fascinerade att en sånn liten individ kan orsaka så brutala läten, omedvetet dessutom..

I skolan samma dag hade vi våra första timmar av skulptur. Materialet var ilandflutet träbråte (plockepinn-look-alike), ståltråd och kåda (limpistol), vi skulle nämligen utgå från att vi var fast på en öde ö och behövde bygga något funktionellt och underhållande. Detta byggde jag och Natta. Solstolen är hennes och utkiksgungan med flagga i toppen är mitt verk:



På eftermiddagen hade vi lektion med Conny och fick i uppgift att bygga ett bostadskvarter i papp. Jag byggde Gamleboväge, såklart, eftersom att det huset fortfarande har mitt hjärta i ett järngrepp. Resultat:



Och gårdagen spenderades på Söder med min basgrupp. Ännu en lära-känna-varandra-övning. Vi skulle skissa av 4 platser och beskriva varje plats med 3 ord. Det fick bli Södertornet, Bågen och installationen av "tårtbryggan" i Hammarby Sjöstad. Trevlig dag, trevlig grupp och sedan fick vi sluta tidigare också - ännu trevligare.
Skönt att slippa rusningstiden om inte annat. Har dessvärre bilderna i skolan, men de kan komma upp här vid ett senare tillfälle om någon skulle vara intresserad.

Kommer använda bloggen lite som en portfolio för kommande höst, vinter och vår, därför envisas jag med att visa upp mina "konstverk", i nuläget är det ju bara nybörjarkonst som inte ser mycket ut för världen men det blir bättre när vi kommit igång mer tror jag, ännu är vi bara  startgroparna.

Och det var lite av igår och iförrgår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback