Dag 10 - Idag (12/3)

2011-03-24 13:01:26 Allmänt Kommentarer (0)
"Idag" i mig har samma innebörd som det som bloggaren niotillfem brukar kalla "ett foto i timmen". Jag har gjort det här förr men nu var det ett par år sedan och till råga på allt så valde jag dagen jag reste till London. Jag har alltså tagit ett fota i timmen varje gången klockan slagit 16 över och jag går efter engelsk tid som är efter vår.

08:16 - Flyget som gick 06:00 engelsk tid gör sig redo för landning och jag ser engelsk mark och känner endorfiner.


09:16 Nyss påstigen på flygbussen, lättnaden över att jag "klarat av" att flyga helt själv från Sverige till England utan att försnilla mig totalt är totalt och jag växer lite i mig själv. Nog för att jag har flugit minst 200 gånger i mitt liv och ensam sedan jag var 6 år men det är alltid lite läskigt, särskilt när man ska utrikes.


10:16 Ombord på buss 8 från Oxford Circus mot Parnell Road med Jas vid min sida, första gången jag åker dubbedäckare. Lättnaden över att ha kommit fram helskinnad och lyckan över att hittat min älskade hjärtsyster och tvillingsjäl och kombinationen med 1,5 timmars sömn på 24 timmar gör mej smått gråtmild men hey jag är framme iallafall :D


11:16 Bekantar mig med Jas rum som verkligen ÄR henne ut i fingerspettsarna fast att jag trodde att det skulle se helt annorlunda ut. Nu blire frukost!


12:16 Jag vaknar efter en powernap och Jas är äcklig och äter något som liknar brylépudding skrämmande mycket och pratar högt i telefonen. Jag och konstiga koncistenser... nej


13:16 Lunch innan vi drar ut på staden. Nudlar med mungbönor, soya och tahini <3


14:16 Vi har precis mött upp Jas fina vän Rebecca och ska besöka någon slags marknad som arrangerad i närheten men först bankomaten.


15:16 En av alla vintagebutiker mitt sällskap envisades med att gå in i. Jag tror att jag hade uppskattat det mer om jag inte saknade en natts sömn. Placerar mej utanför affären och kikar på människor.


16:16 Jas bestället crépe som jag alltid haft otroligt svårt för. Äckelbejbis. Fast den där crépen var förvisso att dör för då dess innehåll bestod av bl.a. nutella.


17:16 En till vintageaffär, gudars vad vintageaffärer och second hands det finns här, om man hade varit rik alltså.


18:16 Återvänder hem till Jas som är lycklig i sin nya mockajacka som vi hittade för 25 pund. Underbart.



Resten av kvällen var jag stört trött och förvirrad och saknig och lite gråtig och vi spenderade den med en rätt b serie och zzzzzzzzzzzzzzzzzz. Inte värt att dokumentera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback