Första mars tvåtusenelva

2011-03-01 21:52:13 Allmänt Kommentarer (2)
Oh herre min ge vad trött jag är!

Dagen idag har spenderats iförd Thomas sk8tbyxor, reebokgympadojjorna ala 2007 och världens prasligaste vindjacka på friluftsgården Lida. Klockan 11 styrde jag min kosa mot Tullinge för att sedan möta upp systeryster Evelina och bästa-batterimorsan-i-världen Jeanette och följas åt till slutgiltig destination. I fyra timmar ägnade vi oss åt pulkaåkning och friluftande utan dess like. Jag säger att trots att jag 90% av min vakna tid tenderar att uppföra mig som en dam som kommit upp i de lite högre åren och dagligen kallas "tant" så har jag sannerligen barnasinnet i behåll!

Det var då inte 9åriga lillasyster som kastade sig hals över huvud (vilket metafor btw) ned för backarna utan den minsta tanke på alla slags hinder (jag höll på att kötta ned både pensionärer, andra pulkaåkare och hundar idag..) som kanske kan komma att uppenbara sig bara sådär hur som helst när som helst, utan det var minsann jag.
Och liknande beteende visade jag visst prov på när vi var i Järvsö här om månaden. Jag vet inte vart min plötsliga våghalsighet har kommit ifrån för när jag var ett par år yngre så åkte jag knappt nyckelpigan på Gröna Lund, för att göra en usel liknelse. Det kan vara så att om man som barn avstår från mycket så kan man komma att behöva uppleva allt man avstått senare i livet, när man är lite äldre. Typ nu? Iallafall! Fin dag med fint folk fast rätt så kissigt väder.

Väl hemma hittade jag la sofa och nyss var det visst middag och O.C som vanligt.
Nu är det snart 2 månader sedan jag övertalade Thomas att börja se om O.C med mig och till en början var skeptismen rätt hög men nu är det han som kommer smygandes och säger att vi borde titta, haha. Känns allt bra fint för det är för sjutton gubbar den finaste serien som jag sett på teve. Kul också att Kat delar hysterin ;)


Min fina systeryster<3


Som är ett glidflyger ned för backen


Dom tre andra kumpanerna som också deltog i dagens äventyr. Lyckan över att ha en huns med i gänget!!



Min grenfascination.




En sällsynt förteelse ;P


Finaste voffen på länge <3


En TAM vildkanin som bodde på Lida- HEJHEJ!

Kommentarer
Postat av: Systern

SNYGGA BILDER DU TOG PÅ MIG OCH ALLA ANDRA SAKER TACK FÖR ATT DU FÖLJDE MED DET HÄR MÅSTE VI GÖRA OM NÅGON GÅNG OCH VET DU EBBE ÄR 8 ÅR KRAMISAR SYSTERN

2011-03-02 @ 08:26:32
Postat av: Made

Klart dom är snygga, svårt att få fula bilder på nån som är så fin :) Ja det är bara att säga till så gör vi något mer. Kärlek syster

2011-03-03 @ 11:32:57
URL: http://topofmyfingertips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback