DAG 7 - Everything is amazing

2011-03-09 22:56:36 Allmänt Kommentarer (0)
Dagens titel kan jag tänka mig uppfattas som tämligen tvetydig och det är den nog med, även i mig. Men med everything is amazing menar jag med alla små ögonblick av tacksamhet och lycka just idag. Så det blir vad jag ska berätta om. Ett lite mer lättsamt inlägg blir det här alltså i jämförelse med de sista dagarna, så ni som inte tycker så mycket om att läsa - enjoy!

Idag har jag kännt lycka och tacksamhet över att;

1. Över att min mamma återigen tog sig tiden att svänga förbi mig som var ensam hemma hela dagen med Betty och åt mina hembakade semlor med mig och pratade om massa som hjärtat känner och huvudet tänker. Hon är en av få som verkligen är angelägen om att få veta allt vad jag har inom mig och det är kanske självklart när man är mamma, att man vill veta allt, men för mig är det otroligt fascinerande. Fina mamma.


2. Över att isen har försvunnit på stora delar av Maren. Det måste väl ändå betyda att våren är på gång? Och även om snön kommer igen så är chansen ytterst liten att isen lägger sig igen, ytterst liten chans att det blir iskallt igen.


3. Över min mamma som förser mig med både gurka, mobilpengar och fyra timmars umgänge. Haha.


4. Över att svanarna dök jättemycket med huvudet och nästan stod upp och ned. Det kanske är astöntigt men jag tycker att det är himla kul.


5. Över att det var litelite sol, det betyder så mycket, man blir så glad.


6. Över att jag faktiskt ska åka till London på Lördag!!!! Även om det är lite jobbigt att åka ifrån min Thomas så är det nog ändå det finaste som kan hända just nu. Jag kommer alltså spendera 5,5 dagar bara med min tvillingsjäl och hjärtsyster i en stad jag inte kan berga mej att återupptäcka. Nu har jag fixat både flygbiljett, flygbussbiljett och växlat in mina pengar och även om jag fortfarande inte kan förstå det så blir det lite mer verkligt för var dag som går!


7. Över att jag har så fina vänner och hade en sånn fick gymnasietid. Ibland när jag känner mej lite sådär så tar jag ned min fina studentmössa och läser vad som står i och genast så vänder det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback