Dag 12 - My purse

2011-03-28 13:35:09 Allmänt Kommentarer (2)
Ny vecka. Nya tag. Nya blogginlägg.

My purse alltså. Min väska.
Min väska brukar allt som oftast innehålla följande ting en vanlig dag på jobbet.

  • Till vänster i bild ser vi min tunga datorklump som defenitivt har ett par år på  nacken med ändå majoriteten av tiden beter sig väldigt fint mot mig.
  • Min nyckelknippa av sånt här uttöjningsbart gummiband i lila där det bor en lemur och en hudfärgad kanin och en väsk-"tassle" och ett par nycklar.
  • Mitt nyinköpta torrschampoo från England (torrschampoo i mitt hjärta alltså<3333) som fungerar lite när det känner för det.
  • Min sminkväska vars dragkedja är på väg att ge upp totalt. Jag har blivit en av dom som sitter och sminkar sig på tåget mot arbetet och skäms rätt rejält men vad gör man inte för tidens skull lixsom.
  • Min ipod som för det mesta bara ligger och samlar damm alternativt kvarglömda cigaretters tobak.
  • En påse med havregryn = min lunch 5 dagar i veckan.

  • Mitt block jag köpte i London för ynka 5,9 pund med astjocka sidor likt en målarbok som ger mig lyckorysningar. Jag har en grej för skrivböcker.

  • Thomas mobilabredband som jag umgås minst 5 timmar om dagen med.
    .
  • Min gamla plånbok sedan 2 år tillbaka.
  • Mitt pennskrin i plåt som jag hade på gymansiet och får min väska att låta lite som en pansartrupp på utflykt när jag travar omkring med den.


    Om jag bara ska göra något mer spännande än att jobba så brukar jag ha med mig kameran och utesluta datorn och kanske ett och annat cigarretpaket, det här med rökning är en återkommande grej nu när det våras... tyvärr men jag tänker ICKE falla dit igen och ransonerar det kraftigt till helgerna enbart..

    Såhär ser min väska ut idag som min älskade farmor har sytt åt mig, fast jag brukar ha min fjällräven ibland och ibland en stor skinnväska.



Kommentarer
Postat av: johanna

Haha, du i alla fall inte ensam med det där att sminka sig när man är på väg till något. Jag gör det alldeles för ofta när jag ska till skolan på morgonen. Och ja, man skäms och önskar att man slapp, men vad gör man inte för lite extra tid? haha :P

2011-03-28 @ 17:16:51
URL: http://johannajohnson.blogg.se/
Postat av: Viveca

Min iPod ligger också mest och samlar damm, fast på mitt skrivbord. Bara så du vet.

2011-03-28 @ 17:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback