Lista. part 2

2011-12-10 21:54:38 Allmänt Kommentarer (0)
BÄSTA

Festivalen: Hultsfred 2009. (Åh. Jag tänker skriva ett separat inlägg om det.)


Skivan: Bon Iver - For Emma, Forever ago

Lägenheten: Jag tyckte mycket om Örnstigen. Eller Engelsbergsvägen. Men den vi har nu är också väldigt rätt,
eftersom att den är så himlahimla vi, tyvärr tycks jag glömma bort det pga. dess placering.


Julen: Det låter ju hemskt men jag har aldrig haft någon jul som varit speciellt... bäst. Men jag hoppas på att den här julen blir det, än finns det hopp!

Sommaren:
2010. Vi var nykära, mer behövs inte sägas.

Hösten: 2008. Hösten innan vintern då jag fyllde 18. När allt som egentligen var förbjudet var tillåtet för att det var den allra sista tiden innan det blev förbjudet. När jag var odödlig. På gott och ont.


Resan: Grekland. Med gymnasieklassen. Finner inga ord.


Jag hatar:
att spy. Behövs inte ens kommenteras. Och oempatiska människor. Och människor som har fastnat i ett beteende som inte på långa vägar stämmer överens med deras ålder längre. Och människor som gör illa djur och tror att det är okej för att det "bara är ett djur". Och ett hundratal fler ting som jag kan återkomma med någon annan gång.

Jag älskar: Thomas. Mina vänner, min familj och släkt. Energier.  Norrland. Mitt fd. torn. Riktigt kalla vintrar. Riktigt varma sommarnätter. Hundar. Fåglar. Frihet. Galenskap. Nostalgi. Gemenskap. Känslor som spränger. Att dansa tills benhinnorna gör ont. Att tänka på och planera framtiden. Att sjunga högt. När någon man tycker mycket om men sällan hör ifrån plötsligt dyker upp på telefondisplayen. Gravida magar. Ledighet. Träningsmotivation.Pengar på kontot.  Självförtroende. Mer mera.


Jag brinner för: Mina drömmar och framtidsplaner. Jag tänker INTE bara sitta här och se livet gå mig obemärkt förbi.

Jag kan dö för: Alla jag älskar, såklart.

Jag trodde aldrig: Att jag och Thomas skulle få varandra en andra gång. Aldrig alltså.

Jag vill tro: Att min tro inte alls är fördjäves.

Jag hoppas: Att jag en gång för alla valt rätt nu, vad det gäller utbildning och framtidsyrke. Och att vi får barn max inom 3 år.

Svart/vitt
Fest/Hemmakväll
Fisk/kött
Bohemiskt/ljust o fräscht
alkohol/alkoholfritt
kladdkaka/morotskaka
chips/godis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback