Städarsöndag och sommarsummering.

2011-08-08 01:05:56 Allmänt Kommentarer (1)
HEJHEJHEJHEJHEJHEJHEJHEJ!

Nu är det visst natt igen (det är ju alltid natt numera?) och jag har städat hela dagen. HELA dagen alltså. Från klockan lite-efter-två till klockan lite-efter-tio. Helt själv.

(-För att min man lider av nån slags städångest och blir rysligt agressiv när storstädning kommer på tal och ännu värre när det väl ska till att ske och då kan jag tycka att det är mer värt att undvika den striden och istället som sagt, ta det  helt själv. Fast nu lät jag som en toffel men det är jag inte och har inte varit på 4 år. Sådeså-)

Storstädning av 74kvm alldeles själv då damtorkning, dammsugning och skruning av golven samt upplockning och tillbakaplacering av diverse övergivna och vilsna föremål, ingår. Inte särskilt underhållande i sig men himla bra för hjärnkontoret att få valsa omkring där med moppen och dammtrasan i högsta hugg. När jag var nyss fyllda 17 så erbjöd jag mig att städa min pappas vindsvåning för 50 kronor i timmen. Det hela tog 10 timmar och en allergireaktion som inte var av denna värld, jag är så rysligt allergisk mot hela världen men särskilt damm vet ni. Jag minns att jag tyckte det var mycket pengar och att jag då som nu fann en viss tillfredställelse i det hela.. 

En av de saker jag kom fram till idag var att jag ska göra en sommarsummering här på bloggen. Jag har ju så svårt med sånna här blogguppehåll när man ska återvända igen efter en tids frånvaro och bara börja skriva som om inget har skett. Jag klarar faktiskt inte av det, för då känns det som att man har hoppat över 2 nästan 3 månder eller på nåt sätt lever i förnekelsen att frånvarotiden ens existerat och då tenderar också själva återupptagningen av bloggen att inte bli av överhuvudtaget och det vill jag faktiskt inte ska inträffa ännu en gång. Så i dagarna kan ni vänta er en liten (läs lång, jag har väl aldrig kunnat fatta mig kort?) sommarsummering på det som jag tror, att dömma av nattvinden, är på vippen att övergå till höst. Låter det bra? Jag har så mycket att berätta, som vanligt.


Tillsvidare - Godnatt!



Kommentarer
Postat av: julia

haha har du inte tänkt på att städa oftare, eftersom du är så vansinnigt allergisk mot damm? borde inte det vara en bra morot för att få thomas att hjälpa? du får göra puppy-eyes och säga "men jag mår ju så dååååligt av damm..."

2011-08-12 @ 21:29:53
URL: http://justmyimaginatiion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback