Kringelfestivalen och lycklig olycklighet.

2011-08-27 20:39:31 Allmänt Kommentarer (0)
HEPPHEPPHEPPHEPP HEPÅRE!

Idag har det varit Lördag hela dagen (nähä...?) och min första tanke när jag slog upp ögonen var "Är det Söndag idag?! Börjar jag skolan imorn?!" så var det ju dessvärre inte. Då blev jag fett morrig och stängde jag ögonen igen och öppnade dom inte förän klockan var närmare tolv. Det här med att ställa om dygnet har ju inte gått bra kan jag säga, men men det blir till att lära den hårda vägen helt enkelt nu i veckan som kommer. Bröl för det. Skulle gärna föredra att vara kvällstrött och morgonpigg men riktigt så funkar ju inte jag. Tidiga mornar är inte min grej, hur gärna jag än vill det.

Idag har jag brutal bloggtorka men tänker ge de ett försök iallafall.


Jag har iallafall spenderat dagen med min pappa och hans flock i staden jag lever i. Det var den årliga Kringelfestivalen och då både pappsen och pappsens dam Annika (som förövrigt är en bra dam) har döttrar på 10 år så fick det bli ett besök där. "Dom små" tyckte nog att det var rätt festligt medan jag gick omkring och led mer eller mindre hela tiden. Jag klarar verkligen inte av den här staden och alla äckliga människor den kryllar av. Idag var det extremt mycket sånt folk ute. Sedan att vädret plötsligt fått för sig att slå om, det är en annan femma. Mys med sommarvärme, vi svenskar bör vara tacksamma åt all värme vi får, mindre mys att det är helt omöjligt att bilda sig en uppfattning om vad vi har för klimat egentligen. Jaja.
Efter några varv på marknadsgatorna, brutala korvar för flocken och ett stycke glasspaus och karusellåkning begav jag mig tillbaka till hemmet och slocknade på sängen en timme. Efter en stund kom även Thomas och deltog i det hela. Jag älskar samsovning mitt på dagen.

Ikväll planerar jag att ta med mig min Nathalie och Tedh och möta upp Linnéa och hennes man, som av en ytterst olycklig anledning är i staden över helgen men likväl så är jag lika lycklig som olyckligheten är olycklig att dom faktiskt är här iallafall, på samma stad som jag redan hängt i idag och dricka en öl eller två. I nuläget känns det inte så lockande men peppen kanske infinner sig så småning om.

Knasflocken <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback