Om att få en 1/4 av en garderob i huvudet.

2011-08-24 00:51:50 Allmänt Kommentarer (2)
NEMEN DET VAR SOM KATTEN! Att det har varit 20 olika människor här inne.
Fråga ett; vilka är ni egentligen? Jag har ju mina små aningar såklart men säker kan man aldrig vara.
Fråga två; varför kommenterar ni aldrig? Så tråkigt skriver jag väl ändå inte?

Denna dagen - ett liv, som Farbror Melker i Vi på Saltkråkan uttrykte sig. Dagen idag började som en tämligen händelselös dag, jag mådde lite sådär vid uppvaknandet och Thomasen skulle iväg och jobba vid fyra och till råga på allt så pågår projekt vända-tillbaka-dygnet och det är INTE enkelt ska jag säga er.
Efter en ytterst märklig frukostkomb (jag är så äcklig ibland) så blev det horisontellt läge i soffan för att komma tillbaka till jorden lite och sedan så skulle Thomasen iväg. Lagom till att jag fick leka räddningspatrull, IGEN. Att somliga aldrig lär sig. Att somliga inte bara kan beté sig?!? Agressionerna var ett faktum.

Hade från början bestämt date med Johannie men det blev ju inget av pga. mitt tillstånd. Istället tänkte jag att jag i godan ro skulle måla 5 bilder och ta itu med tvättberget som huserat i våran hall sista två dagarna (tvättad tvätt) och jovisst gjore jag det, tog i tu med tvättberget alltså, bara det att mitt i sorterandet och vikandet så kom jag på en briljanta idén att kanske rensa ut alla kläder jag inte använder längre och sådär.
Det hela resulterade i att jag inledde ett äventyr (som skulle ta mig 3 timmar) som gick ut på att först rensade ut alla kläder, och skoja inte att det vart säkert 10 kilo kläder som jag inte använder, sedan möblerade om i alla lådorna och slutligen flyttade om alla galgplagg i garderoben och sist lät jag alla mina skor (faktiskt inte så många) och väskor flytta från blåarummet till sovrummet och det blev heeeeeelt awsome. Bildbevis på garderoberna;



Lyckades förresten med att få en av luckorna att falla ned i huvudet på mig när jag monterade loss dörrarna och det gjorde så stört ont kan jag meddela. Så ont att jag behövde skrika ashögt så att Thomasen kom rusandes och så att jag numera har 3 bulor. De föll ju ändå en bit och jag hade inget att ta emot dem med. Morr.

För övrigt så har jag på senare tid kommit på mej själv med att omedvetet boa in mig mer och mer i den här lägenheten. I sommar har jag målat om hela badrummet, städat upp hela blåarummet, sattit upp diverse väggprydnader på väggarna och nu detta. Väldigt märkligt måste jag säga, då det också är nu som jag är som mest aktiv vad det gäller lägenhetsletandet och mest troligen borde agera helt motsatt? Eller vad vet jag. Det jag vet är att det här är en väldigt fin lägenhet iallafall och det enda jag inte trivs med är läget. Södertälje. Jag hatar Södertälje, har jag sagt det?

Nu är klockan sent och jag svamlar mest så nu är det dags för sängen, men innan dess måste jag visa tavlan jag berättade om tidigare som jag ropade in på auktionen i Hoting tidigare i sommar:


Godnatt!

Kommentarer
Postat av: julia

tjusig tavla! du kanske gör det fint där hemma för att ditt undermedvetna försöker få dig att trivas bättre..?

2011-08-24 @ 09:40:41
URL: http://justmyimaginatiion.blogg.se/
Postat av: Viveca

Hiho, sitter här och urskiljer i din grderob vad som är nytt och vad jag sett dig i tidigare. Ingen lätt uppgift eftersom det mesta är svart ^^



Typ fransväskan har jag ju sett här men inte på riktigt, och den där grå/lila saken som hänger efter den helt grå saken tror jag inte heller jag sett.

2011-08-26 @ 08:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback