Fåglar, pingviner och dammråttor!

2011-08-22 00:07:00 Allmänt Kommentarer (0)
Kan inte bara sluta på något. Jag menar spontanbloggningen först och främst, men sedan också Mars-experimentet om någon kommer ihåg det. Men en sak i taget. Nu ska jag låta er veta vad jag har pysslat med sista 48 timmarna.

Igår Lördag kände jag mig lite bättre i min förkyldning som jag först trodde skulle blomma ut till nåt långt och jobbigt och väntade mig att bli sängliggandes iallafall 2 dygn, men ICKE! Tack för det lite. Men samtidigt så hade det vart bra att klara av några baciller innan skolstarten så de inte attackerar mitt i terminen. Nåväl.
Kände mig iallafall bättre och kapabel att vistas utanför hemmets väggar så jag och min man blev medbjudna till mannens farföräldrar i Gustavsberg på liten kräftskiva.

Klockan tre packade vi in oss i Thomas pappas lilla volvo (lilla för att jag hade en rätt rejäl crush på den förra JÄTTESTORA chevrolet:en som man behövde hoppa ut ifrån för att den var så hög.. eller så var det jag som gjorde en grej av det) med fadern och Isse (faderns fru) i framsätet och valpen, som numera drar samma nacksize som Thomas, i baksätet och började vår färd. Jag kan säga som så att jag tycker att det var väldigt fint att träffa dem igen. Det händer FÖR sällan och jag som har ett särskilt stort behov för familje-umgänge men stundtals drabbas av en brutal blyghet har aldrig modet att föreslå en date uppskattar sådana här tillfällen extra mycket.

Hos farmodern hade jag varit en gång tidigare och hon och farfadern var lika hjärtliga som tidigare. Kräftor intogs men för min egen del blev det sill och potatis då jag är en krångelkrov som varken tål skaldjur eller äter kött. Finner det ytterst jobbigt då andra besväras av det hela då jag själv är ytterst flexibel med födan och INTE tar illa upp av att någon glömmer bort det hela. Det är mina val (tja inte allergierna kanske) och det är JAG som ska anpassa mig - inte ni. Efter maten började hon visa sina senaste bilder som hon hade målat och snart hade jag hasplat ut mig att om hon av en händelse skulle ha några bilder föreställandes fåglar som bara ligger och samlar damm som hon inte vill ha kvar så fanns vi och våra väggar till hands. Följden av det blev 6 jättefina akvarell fåglar. Helt rörd. Tack mest i världen Kristina Österlund!






Efter farmor-och-farfar-besöket så fick vi förfrågan att följa med Thomas flock på bio och så fick det bli. En snabbsväng i Sibble, som jag saknar så himla mycket ibland, och sedan packade vi in oss i samma lilla volvo igen i släptåg av Isse, plastbrodern, plastsystern och plastbroderns flickvän och pappan såklart och styrde mot Heron City och "Mr Popper's Penguins". Kändes himla familjärt, som det ska vara, och jag är på god väg att börja räkna dem som min familj. Jag som har så svårt för att erkänna mig tillhöra någon eller några. Men fint är vad det är och jag skulle gärna hänga mer med alla så min FALSKA tunghäfta gav sig av för gott. Jag hatar den med hela mitt hjärta, för den är inte jag någonstans...





Efter bion fick vi skjuts hem och idag har vi sovit aslänge och sedan inledde jag en hyperstädning, meaning städa fort-som-katten-för att få det gjort. Jag tog på mig uppdraget att städa upp hela vårt blåa rum som sedan inflyttningen bara fungerat lite som ett förråd eftersom att vi inte har den blekaste om vad vi ska göra av det. Såhär blev iallafall resultatet efter 2 timmars städning på egen hand:



Kvällen har vi spenderat med vår tvättstuga och morgondagen ser ut att bli lekdag med olika vänner på skiljda håll!


Hur var DIN helg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback