Sommarsummering. DEL 2

2011-08-16 23:03:14 Allmänt Kommentarer (2)
Här kommer del två på min sommarsummering, för att det skulle bli ett så ruskigt långt inlägg om jag tog allt i ett!



Den 14:e Juli packade jag mig lila stora resväska och for till farmor i Norr. Där väntade far, farbrorn, farföräldrarna och systerystern, precis som när man var liten. Bilderna som togs där uppe är ett hundratal dvs alldeles för många för att visas här allihopa, därför har jag valt ut ett par stycken bara.

Första kvällen - grillning på altanen. PÅ altanen. Pappas påfund. Det Rovianska släktet alltså... Skåda den underbara bakgrunden förresten.


I Åsele på g till den årliga marknaden. Jag leker arg strutstant eller nåt.


Hittade de minsta foppatofflorna jag någonsin skådat. Storlek 18!!! Vill.ha.bebis.nu.


Blev fullständigt grundlurad av pappa som sa att jag skulle älga fram till Norrlanslegenden Vilt-Hasse och be att få ta ett kort. Sagt och gjort. Bara det att legenden i fråga blir så exalterad över det hela att han först börjar poetryslam:a högt och fort om hur magisk marknaden var och sedan drar ut HELA sin vagn med en stor klaviatur mitt i marknadsgången och brölar vidare och tutar i alla tutor och för ett himla liv och där står jag som ett fån med min kamera... eh... skämsis som Johannie hade uttryckt det. Men tack Vilt-Hasse, du är ju trots allt legend!


Min första auktion på säkert 10 år. STÖRT kul. Har numera modet att ropa in saker själv och det gör ju sitt till. Sedan att pappsen finner det hela väldigt jobbigt och skräckinjagande och helst skulle vilja göra sig osynlig när jag och farfar kommer igång - det är en annan femma. Ropade förresten in en väldigt fin tavla till mig som numera bor på vår byrå i sovrummet, bildbevis kan komma.


Tillfredställde bad-abstinensen i Avaträsksjön som blivit ASäcklig tyvärr =/ men syster var glad.


Hittade farmors fina fågelbad och måste nog säga att den här bilden nominerar sig till sommarens finaste.


Besökte en sjö och kastade kastspö med Magnus, min farbror, väldigt kul bortsett från att jag kastade bort 3 drag....


Gick loss på alla secon hand butiker jag kunde hitta för det är faktiskt så som jag alltid har hävdat att utbudet där uppe är så stört mycket bättre eftersom att det inte är lika utplockat som i Stockholm. Värt. Köpte mej ett par asfula jeans som jag tillverkade ännu ett par shorts av. Dom vänstra i bilden är de nya och de till höger är de gamla.


Besökte en matplats uppe på ett väldigt högt berg vars personal bestod av EN enda man och serverade pulvermos.. speciellt men gemytligt att ha hela flocken samlad.


Sedan hade en fin norrlandsvecka gått och jag och systeryster tog tåget hem och jag var lite alvisk!
Sedan



När vi åkte hem så var det den 21 Juli. Dagen före det fruktansvärda som hände i Norge. Jag vill skriva så mycket om det för det är en av de händelsera utanför mitt liv som har berört mig mest trots att jag absolut inte har någon koppling till det hela men jag har verkligen inga ord till övers. Det hela är så ofattbart och när det precis hade hänt så lusläste jag varenda tidning jag fick tag på och gick in i något slags vakum och behövde prata om det med alla jag träffade för att kunna förstå. Men jag kan fortfarande inte förstå. Jag kan inte på några vilkor föreställa mig skräcken och paniken och det känns ännu mer overkligt när jag tänker på vad jag gjorde precis när det skedde - badade med min syster på Oaxen och tävlade i vem som vågade hoppa från hopptornet. 

Men ni har hela min sympati och hela mitt hjärta, ni som behöver det.





Åt världens godaste tacos med Thomas typ. Förstår inte hur en så simpel maträtt kan vara så god och hur mycket smaken varierar beroende på ordningen av fyllningen.. eh.. ah...


+

Hängde på Oaxen ovanligt mycket - 3 gånger på 2 veckor! Och vad som pågår på mitt ben är myggbett, inte loppor.. har nämligen reagerat otroligt på myggor i år.


+

Var ute och firade Malin N's födelsedag på klubben Sommar och det var väldigt kul och med mig i natten hade jag förutom Nathalie och Mirjam även en liten engångskamera vars bilder kan komma att dyka upp här vid ett senare tillfälle, om jag får lov att låna Nattas skanner ;)


+

Drog ut och dansade på samma klubb som jag nämnt här ovan fast den här gången var även Tedh, Terés och Terés fina födelsedagsvän med. Vi kom hem klockan halv fem och det var väldigt fint att se att även Tedh kunde släppa loss lite och fann sig utan problem i miljön vi befann oss i. Mina fina vänner <3




+

Min älskade Drake <3


+

Åt en utsökt måltid med Johannie på en uteservering här i Södertälje.


+

Sedan hände nåt hemskt. Pappa ringde och berättade att min dator inte skulle bli helt återställd efter sitt senaste ryck. Den började med att sluta fungera utan laddaren i kopplad 24/7. Sedan började det ryka ur fläkten och slutligen kunde jag knappt använda den alls för att minnet var så litet och överbelastat oavsett hur mycket jag än överförde till externa hårddisken. När pappa ringde och meddelade det fick jag grov panik och langade gråten och dagen efter åkte jag och Jann och införskaffade en ny åt mig. En asus. Ett måste med tanke på kommande höst......
Såhär såg det ut vid uppackande, som var ett ytterst speciellt ögonblick för mig eftersom att jag aldrig tidigare ägt en sprillans sprojlans ny dator.






+

Fick JÄTTEMYCKET mamma-abstinens och var hennes svans i massa dagar. Följde bland annat med ut i en skog i Åkes Hov där Jann även var med och strosade runt en hel dag och lekte i skogen. Fin dag. Fin familj. Och det går ju inte att undvika att nämna att det ibland gör obeskrivligt ont i hjärtat att veta att allt som fanns för ett år sedan inte fanns kvar. Jag saknar att bo i tornet. Bo med mamma. Bo med Jann. Saknar.


+



+

Thomas och jag hade otroligt godissug och planerade in en speciell dag då vi skulle ta oss till filmkedjan och utforska godisutbudet, lite som när man var liten och längtade så efter lördagsgodis. Slutade med att vi köpte 1,3 kg godis och det finns fortfarande kvar.


+

Tappetserade Tumba med Lägenhetsbyteslappar. Vi har alltså en 3:a på 76 kvm som vi önskar byta mot en 2:a eller 3:a i Tumba, hojta vid intresse!


+

Fick personlighetskris och langade sneluggen ett tag, nu är den över och rakluggen är åter på plats.


+

AND THEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN:
Så ska vi åka på vår första utlandsresa tillsammans jag och min Thomas =D London blir det, den 1:a till 6:e November, födelsedagsresa kallas det och vi planerar att i första hand spana på människor och gå på olika äventyr. LÄNGTAR <3



Och det var väl det ungefär =)



FÖRÖVRIGT så tycker jag att ni är rätt dåliga på att kommentera, med undantag för Viveca..

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hahahah bilden på din mor i trädet! Hur fan kom hon upp tänker jag.. :O

2011-08-17 @ 00:52:35
URL: http://itellmystory.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätteroligt att läsa och se bildernna. Du skriver så bra, beskrivande och med humor så jag inte vill sluta läsa. Och så häftigt att kunna få vara med på ett hörn..... kramar mamma

2011-08-17 @ 09:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback