Igår och idag.

2011-08-25 16:14:28 Allmänt Kommentarer (1)
Jag är hos min mamma. Och har varit det sedan igårkväll. Onsdagar och Torsdagar har blivit lite av våra lekdagar. Dagarna jag packar min väska och beger mig mot Mosshagestigen och spenderar all min vakna tid med min mor.
Tja, min icke-vakna tid också för den delen, men det brukar alltid gå fruktansvärt dåligt på just den fronten tyvärr, eftersom att min mor som sagt låter som en överviktig överförfriskad lastbilschauför när hon sover - HÖGT med andra ord. Fascinerande och irriterande inte minst, hur den lilla människan (hon är MYCKET mindre än jag, min mor) får till sånna öronbedövande bröl och snarkningar när hon sover. Jag har flera gånger övervägt att stoppa upp något i hennes näsa för att få stopp på elländet men god som jag är så skulle jag aldrig fullfölja de planerna.

Gårdagen innan jag gav mig av hit spenderades i min soffa som vanligt, med min dator som vanligt, himla slappt som vanligt. Men jag låter det vara så nu precis innan jag ska till att börja skolan igen (jag har absolut INTE tillbringat hela min sommar så!!) för snart kommer jag följa flera strikta scheman och sådan där egentid och slapptid kommer vara högt eftertraktat och svåråtkomligt, så man får passa på helt enkelt.
Det jag gjorde på datorn igår var att välja ut 5 fotografier på mig själv alla tagna vid samma tidpunkt fast med ett års mellanrum - dvs September 2006, September 2007, September 2008 osv, till mina framtida målarplaner, redigera diverse bilder på datorn (tar dom aldrig slut?!?) och utöver det så passade jag även på att fotografera alla mina kläder jag rensade ut efter Tisdagens röj och lägga upp dem på facebook. Det är alltså sammanlagt 18 plagg jag har rensat ut varutav majoriteten av dem är i ytterst fint skick och knappt använda alls. Planen från början var att lägga upp dem här, på facebook och på tradera, till försäljning. Men efter 1 timme på facebook så var flera plagg redan tingade och nu kvarstår en rätt krass samling kläder så någon bloppis eller nåt traderande blir det inte tal om, då de kläder som består är för få för att lägga ned annonspengar på, men här ska dom nog få plats iallafall. Ett senare projekt.

Kvällen igår hos mor var en fin kväll, som vanligt. Åh vad jag älskar min lilla mamma<3
Mammas Jann och Lena kom på besök och jag passade på att dra med mig Natta som har blivit lite av mitt släptåg sista tiden = bra. Det blev en salig blanding föda och sedan fika och massa prat såklart.
Idag vaknade jag alldeles för sent för mitt eget bästa, med tanke på att jag försöker med det stööööört jobbiga projektet att ställa tillbaka dygnet. Jag kommer ju vara en zoombie lagom till skolstarten... Snart ska vi åka och hämta en fåtölj lilla mor beställt och sedan storhandla på mitt älskade City Gross, får passa på när det finns en bil tillgänglig *överexalterande information*.

En annan sak som inträffade igår var att jag fick följande brev i min brevlåda:


Och innehöll detta:


Samt ett papper på beviljat studielån för min tid på Konstskolan! Lyckan och lättnaden är brutal :D Jag har blivit godkänd av CSN och nu finns det inget som kan kugga mitt hjul, såvida inget ytterst märkligt inträffar och det gör det inte! Och nu är det bara 4 dagar kvar och det är ingenting!!!



Kommentarer
Postat av: Agneta

Bra Madde, nu rullar allt igång. Krama mamma.

2011-08-25 @ 19:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback