Antagningbevis.

2011-08-17 13:44:36 Allmänt Kommentarer (1)
Jag har något att berätta. Något stort som får mig att flyga lite. Nämligen att jag ska börja skolan om 12 dagar.
Konstskolan i Stockholm. Det kom sig nämligen att jag i Lördags var inne på en blogg som vanligt när jag fick syn på en annons där det stod "Framtidens kreatör - sök nu". Klickade mig in på sidan och förstod snabbt vad det hela handlade om - en grundläggande förberedande konstnärlig heltidsutbildning mitt i Stockholm på 1 år som behandlar ämnena teckning, måleri, färglära, skulptur, design och kommunikation, foto, konsthistoria, samtida konst och design, konstnärlig gestaltning, illustration, digitalt skapande, betong och många fler ämnen.

Jag tänkte att det var en alldeles för stor summa pengar som skulle betalas och att jag inte skulle ha en chans bland alla sökande men efter att ha konverserat med Thomas ett ögonblick så var vi överens om att jag visst skulle söka.
Det kallas studiebidrag, stuidelån och merkostnadslån och är en förutsättning för att komma vidare (rektorn på skolan sa att majoriteten av Konstskolans sökande kommer in på Konstfack efter avslutad utbildning hos dem). Så jag skickade in en ansökan och en hemsk motivering varför jag ville gå där och i Månags, 2 dagar efter bara, så hade jag fått ett mail där det stod följande:



Och nu kan jag inte göra annat än att le. Jag är övertygad om att det här är absolut rätt för mig just nu. Jag har fortarande mina präst-planer i hjärtat men dom passar inte in just nu i det här skedet i mitt liv, kanske senare, kanske inte alls, det får vi se då, det huvudsakliga nu är detta. Att jag börjar skolan snart igen och under 10 månader kommer ägna min tid, energi och fokus åt något som jag älskar och brinner för. Åh. Jag är så nöjd.

Kommentarer
Postat av: Johanna

ÅH min gullefjun vad jag är glad för din skull! det kommer säkert bli askul! :D <3

2011-08-18 @ 10:14:38
URL: http://johannajohnson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback