April månad

2014-01-07 23:54:35 Allmänt Kommentarer (0)
Om Mars var mörker och ångest så var April ljus och lycka. Allt vände. För att jag såg till att det vände. Som man måste göra om man vill något. Att slutligen greppa tag i vad som är för att fatta vad som verkligen betyder nåt, ungefär och att tro att det bästa inte hänt än, som Håkan Hellström sjunger. Spontaniteten, karatefyllornas (uran karate) och euforins April 2013.
 


Onsdagen den 3:e. Veckan vi tog otillåtet påsklov för att samla ihop oss lite bättre i Hölö för att få en chans att förstå nuet lite bättre än hittils. 10 dagar tidigare hade jag avblåst alla Umeåplaner som fanns i absolut sista stund och 3 dagar tidigare för andra gången i vår rellation förklarat att jag inte är nåt flickvänsmaterial egentligen, jag som är så knepig och var ungefär en millimeter ifrån att göra slut på allt vad vi innebar. Man kan beskriva det som att jag alltid varit extremt kär i den här fantastiska varelse men stundom slagit ifrån mig alla de känslorna då jag tenderar att krångla till det för mig själv himla mycket i huvudet och hjärtat och inte tycker att han ska behöva stå ut eller drabbas av något sådant, världens snällaste tålmodigate som han är. Där av ihopsamlingen och det otillåtna påsklovet. Den extrema tacksamheten i efterhand för att det finns batterimammor som fångar ens sunda förnuft när man tappat bort det och pojkvänner som står kvar och ser rätt igenom en när man själv är förblindad. Tacksamheten att bli hjälpt och hitta rätt igen. 
 

Fredagen den 5:e. Lekte med filuren i baksätet, Carro, och smugglade sedan med henne på pizzaafton i Hölö och sist på en av vårens roligaste spontantillställningar hos Marcus vän. Det var så himla fint att kunna umgåsa alla 3 som förr i världen även om förhållandena är minst sagt annorlunda nu.


 
Tisdagen den 9:e. Mysjasper


Torsdagen den 11:e. Marcus var hemma från jobbet och var sjuk och jag passade då på att storstäda hans lilla sruga i 8 timmar, som det faktiskt tog. Räknade och torkade av samtliga av filmfantastens dvder och sorterade dem efter bokstavsordning.. nåt jag aldrig gör om då det tog 3 timmar. Det här är kanske 1/4 av alla.


Fredagen den 12:e. Fick följande sms från min bästis i hela världen och blev helt halvgråtig för den lilla kvinnans skull, nu var det hennes tur att flyga.



Måndagen den 15:e. Som jag skrev i Marsinlägget så började jag våren med att kissa på en sticka som visade ett tydligt plus. Det var inte planerat någonstans och jag blev mer livrädd än lycklig av det hela, trots att det var välkommet. Sedan när livräddslan hade avtagit något och det väl hade sjunkit in en aning var det dags för vul (vaginalt ultraljud) för att se så att allt stod bra till. Det gjorde det inte. Det var en graviditet men inget foster. Andra gången gillt. Första gången detta hände var 4 månader tidigare men då misstänkte dom även att graviditeten satt på fel plats (där av sjukhusvistelsen över nyår 2012)  = utomkvedshavandeskap = inte bra. Tack och lov så gjorde den inte det och kroppen skötte allt själv men dessvärre inte den här gången. Därför behövdes en kirurgisk abort genomföras och därför spenderade jag måndagen den 15:e April såhär. Blev sövd och hela balletten och vaknade.

Skrev i bloggen

"Och igår var jag med om in första operation i hela livet. Blev sövd och karvad i med narkos och hela kittet och vaknade helt väck  (men kunde ändå förmå mig att pressa fram "Vart är Marcus?") och fått knapra citodon sedan dess och knatar omkring som en annan sengångare, men faktiskt så känner jag  att idag är första dagen på 7 månader som allt faktiskt håller på att lösa sig"

Nu vet ni det också.



Tisdagen den 16:e. Kände hur allt började om, positiv bemärkelse.



Onsdagen den 17:e. Min kusin Joel's 7årsdag som firades med legobygge i Saltsjö-Boo där han med familj bor. På vägen hem i bilen var jag med om årets mest nervkittlande upplevelse. Skrev följande på facebook;"Dessa JÄVLA spindlar. Skräcksenario2013: sitter i mammans jättelilla Toyota Yaris som mäter 1 dm upp till taket. Har en intressant diskussion om bostadsmarknaden och jobbsituationen som råder för närvarande när jag plötsligt fastnar med blicken i taket straxt ovanför mammans huvud. Får syn på jättespindeln Hugo som säkerligen mäter 1 cm mellan ögonen och som i raskt tempo börjar sin promenad åt mitt håll. Panik och skrik och hjärtklappning och kallsvettningar och gråt och dödsångest á la försöka åla mig över mamma vidare till baksätet med detta fruktansvärda djur springandes 1 dm ovanför mitt huvud. TACK gode Gud för busshållplatsen straxt efter Tullinge Station. Att flyga ut typ. FYFAN för dessa äckliga individer som får mig att dö ihjäl helt och hållet. FYFAN för er som får mig att spontangråta, indiandansa vid vägkanten, slita av mig samtliga kläder (dess ärre ej vid vägkanten) panikduscha och aldrig mer våga åka mammans bil. Och NEJ jag bryr mig inte om att Hugo troligen var dubbelt så rädd som mig eller att han och hans mammor och pappor och systrar och bröder och kussiner och barn och hela hans släkt fyller nån som helst funktion. DÖ ERA JÄVLAR."

Kände sedan såhär;
 

Fredagen den 19:e. Sökte över 50 jobb på en dag. Blev kallad på 6 intervjuer, fick 2 av jobben. Tacka ja till 1, men det kommer vi till i Juni.


 
Lördagen den 21:a. Natta fortsatta med den underbara vanan hon hade fått, att komma och leka och festa med oss på helgen och sedan sova kvar till söndagen, ibland måndagen. Den här helgen hade vi följt med på grillning i en av Marcus kompisars garage och jag som inte hade något att dricka fick för mig att jag visst klarade av att dricka sprit, som jag annars undviker just för att det dels smakar illa och sedan ger sådan brutal effekt. Vilket det gjorde även denna gång men gudars skymning vad roligt vi hade det iallafall. Bäst <3



Måndagen den 22:a. Var på ännu en av många arbetsintervjuer som av en händelse denna dag råkade ligga i Globen och samma dag skulle Justin Bieber spela där och jag kunde inte låta bli att fota dom tappra köarna och få brutala flashbacks tills alla gånger man själv suttit och frusit sig igenom dagar och kvällar för att få så bra plats som möjligt. Hatkärlek i dess rätta bemärkelse.


Tisdagen den 23:e. Tyckte mig ha fina tassisar (hejhej Nattas sockor!)



Torsdagen den 25:e. Tvingade mig själv till att illustrera, vilket jag då inte hade gjort på... oförskämt lång tid. Blev nån form av förskönat självporträtt.



Lördagen den 27:e. Bilträff i Barkarby och livsgnista i varenda atom ungefär. Så himla spännande med aktiviteter man inte i normalafall brukar pyssla med. Fast först häng med Adam´s Julia's kanin Tusse.


Söndagen den 28:e. Mitt livs första och enda Bitch-please-min.



Måndagen den 29:e. Socialaste duvan ever.


Tisdagen den 30:e - VALBORG! Här nedan följer en samling bilder från mitt livs bästa valborgsfirande som ägde rum hemma hos Marcus med ett gäng assköna människor dvs. de vi umgåsar och umgicks mest med just då. Grillning, brasinspektion, dans och dricka ja, aslyckat var ordet! Somnade sex.



 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback