Oaxen.

2011-03-10 14:05:44 Allmänt Kommentarer (2)
I helgen åkte jag ut till Oaxen där min pappa bor numera. En liten ö ett par mil från Södertälje. Såhär såg det ut då.

Först kan jag börja med att berätta att dessa kors sedan 4 månder tillbaka bott i vårt källarförråd men har numera flyttat södert ut. Vet inte vad man ska tycka om saken eftersom att det händer mer eller mindre oförklarliga saker här i tid och otid. Om det var bra att dom flyttade eller om  vi behövde dom bra här..


För att komma till Oaxen så måste man åka färja och då kan det se ut såhär om man åker i början av Mars.


Bryggan nedanför pappsen lya.


Hängde med den där systerystern såklart med :D


Och fann en fin båt med massa fint träd över. Jag älskar sånna där grenar.


HÄJHÄJ


Det gamla värdshuset.





Och nej min fascination för skuggor har INTE avtagit.


Dessa betongformationer kallas tydligen för silon och just silon måste jag säga är himla fina ord.



Sedan kilade vi in i kalkbrottet som på sommaren lyser i kritvitt och turkost.




Imma linsen.


Också lyckan över att kunna stå på barmark.


Systeryster fann ett fint hjärta i bergväggen.


Och här är färjan.


Och det var det :)

Kommentarer
Postat av: Kat

Oaxen är ju asfint!

Min morfar jobbade för övrigt i kalkbrottet :O

2011-03-10 @ 18:55:17
Postat av: Viveca

Måste säga att du blivit bättre på att fotografera. Du var duktig förut, bör kanske tilläggas så du inte tror att jag tyckte du var dålig förut.

"Sedan kilade vi in i kalkbrottet som på sommaren lyser i kritvitt och turkost" kunde jag inte låta bli att tänka på mig själv och dig, pga färgerna.

2011-03-10 @ 21:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback