En del av dom där 25 dagarna.

2011-01-26 15:36:41 Allmänt Kommentarer (0)
Hallå hallå. Nog utkikat, här kommer mitt Januari.

Lördag den 1:a Januari 2011
Vi vaknar runt två då vi somnade lite efter sex på morgonen och bestämmer att nyårsdagen ska spenderas så stillsammt som möjligt, nog för att vi är nattvarelser som egentligen klara av att vara uppe till sex utan några störe problem dagen efter men nyårsdagen har alltid varit och kommer alltid vara årets återhämtningsdag då man är förväntad att helst inte göra någonting.
Jag gräver ned mig i soffan med min dator och Thomas spelar tevespel. Sedan får jag för mig att äta en sk "Snicker" dvs en sånn här choklad och nöt-something som jag gladeligen tuggade i mig kvällen innan men som den här gången orsakar en allergireaktion utan dess like.
Helt plötsligt svullnar alla slemhinnor igen alternativt börjar klia obarmhärtigt, nysningar som kommer 5 i etapper, yrsel, illamående och sedan det som jag bara upplevt 2 gånger tidigare i mitt liv - en känsla av halsbränna fast i hela mellangärdet med ett tryck av smärta som får båda skulderbladen och framsidan av mig att domna bort. Ytterst läskigt. Thomas springer till konsum och köper samarin som jag inbillar mig ska hjälpa lite, medan jag knaprar i mig mina 12 "akuta"-allergitabletter. Visst lugnar det ned sig men likväl hinner jag tänka "jaha.. här sitter jag och har lika mycket luft tillförsel som när man var barn och andades genom sugrör.. tänk om jag dör nu".
Hela dagen spenderas i soffan och jag har plötsligt blivit nötallergiker.



Söndag den 2:a Januari 2011
Thomas mamma kommer på besök och medsig har hon en stor låda som man brukar frakta tårtor i. "Åh vad najs med tårta" tänker jag. Men när jag öppnar lådan så möts jag av 100 stycken kakor. 10 sorter och 10 av varje sort. Herregud, kan man ens köpa så många i lösvikt? 3 stillsamma timmar med mamman och sedan åker vi på söndagsmiddag hos min mormor och morfar. Vi äter och fikar och äter och fikar lite mer. Det här med den äldre generationen som tycker om att "göda" en. Morfar visar deras nya strykbräda och sedan hela huset och "den här trappan har jag snickrat ihop själv förstår du" helt nöjd och jag tror att han känner, min morfar, att han tillför något i vårt liv, för det gör han och mormor med. Klockan åtta åker vi hem för att Jas ska komma hem till oss. Resten av kvällen äter vi kakor och ser på bridge to terabithia.


Jag vet inte om det är för att jag är så himla förlorad i min man eller för att jag blivit äldre men nu tycker jag att varje möte med släkten då jag har Thomas med är så mycket mer givande än vad dom var förut.


Onsdagen 5:e Januari 2011
Jag är ytterst upprörd och ledsen över något som hänt och tänker att det är väl nu man ska försöka vända på situationen och ringer Mirjam "HEJ. GÅ UT MED MIG IKVÄLL". Såklart. En rätt hyffsad kväll. Somliga borde tänka på att fylla också är liv som gills i efterhand och att inte leva på det som var en gång. Lite berusade och mycket kalla återvänder vi hem runt klockan ett och äter nudlar. Jag är iallafall tacksam över att jag och Jimmy kan umgås normalt igen.


Fredag den 7:e Januari
Jag och Jas fyller i våra tattueringar och det tar mindre än 10 minuter och gör inte så ont som jag minns det från förra gången. Sedan blir vi båda hormonstinta hestar för att folk omkring oss tenderar att krångla lite för mycket och Jas måste lägga sig i en snödriva. Sedan äter vi pizza och Jas hjärta från en svunnen tid kommer på besök och jag åker och ser The Tourist på bio med Natta och Tedh och Thomas.


Söndag den 9:e Januari 2011
Jag börjar dagen med att städa bort julen. Nu får det vara nog helt enkelt. 12 timmar tidigare har jag sagt hejdå till Jas som åkte tillbaka till London igen. Kanske är det orsaken till mitt ojämna humör hela dagen som spårar ur totalt på kvällen. Eller så är det vad som hände tidigare i veckan. Till middag äter vi en pizza vars deg består helt av samma ingridienser som scones.



Måndag den 10 Januari 2011
Jag flyr till Mölnbo för symbiostid och muffinsbak! Det blir munkmuffins och chokladmffins och en fin dokumentär om två fd. hemlös som gifter sig.





Tisdag 11:e Januari 2011
Jag som har ett alldeles för bra minne för att det ska göra mig gott har bestämt att "nu är det dags att återvända till där det begav sig en gång i tiden" dvs. till Tumba där vi båda bodde när vi blev tillsammans när vi var 14 respektiva 15. Där allt hände ungefär. Jag tror inte ni ser det fina i bilderna, men det gör jag för jag var där.

















Torsdag 13:e Januari 2011
Jag hade Josen och Mirjam på besök i 5 timmar och det var så sjukt givande. Sen blev jag sjuk.


Fredag 14 Januari 2011
Sjuk och tacos så det sprutar ut genom öronen!


Söndag 16:e Januari 2011
Jag fick en fotoidé. Att göra en metafor verklig. Kan ni se vilken? Satt och klippte fjärilar i 7 timmar, dvs nästan hela dagen. Tur att man har världens finaste sambo <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback