JULI TVÅTUSENTIO

2011-01-12 22:13:44 ÅRSRESUMÉ 2010 Kommentarer (1)
Julimånad alltså, månaden så jag jobbade pinsamt lite med tanke på min anställning (säsongs) och for på äventyr efter äventyr.


I studentpresent hade jag fått en Nikon d3000 av pappa, farmor, farfar, Magnus (farbror) och Gunilla men jag kände för en nikon d5000 och fick gott punga ut med 2000 själv men det var det verkligen värt. Jag + min kamera = <3


En av de första bilderna som togs med min nya leksak.


En helg följde jag med Linnéa och hennes vänner på bad i Södertäljes skogar, första gången jag badar i Södertälje men det var riktigt trevligt :)




Min man var väldigt stilig efter ett av våra biobesök.


Åkte till havet och badade med mor, Jann, Lena och den ständiga följeslagerskan <3 Otroligt varmt.



Och sedan hände det något som fick och att se rött, gråta en stor pöl och sedan bli fett bittra. Det som jag längtat efter och sett fram emot hela året sedan jag lämnade det sommaren 2009 - Hultsfredsfestivalen gick i konkurs. Våran enda semestervecka på hela sommaren var plötsligt helt fördjäves och våra 1500 kronor helt bortblåsa. Så himlal ont i hjärtat av besvikelsen. Först funderade vi på om vi skulle ta en sista minuten till Grekland med Johanna, men jag tyckte det var alldeles för mycket pengar. Sedan tänkte vi göra en roadtrip genom södra Sverige i Lars Winnerbäcks anda, men det var för oplanerat och även det för dyrt. Så det slutade med att vi satte oss på x2000 upp till Östersund för att sedan bussa upp till min älskade farmor i norr. Inte på långa vägar som det vi först hade tänkt oss men himla fint ändå och oförglömtligt. 5 dagar av våra liv fyllda med jordgubbar och jordnöttssmör, hemmarullade cigaretter, ljusa nätter, milalånga cyckelpromenader, nakenbad varje kväll, sightseeing på min favoritkyrkogård, ballansgång på trafikräcken, allsång på skansen, mys med farföräldrar och bara vara.

Bilden är tagen några minuter över nio i husdjursvagnen måndagsmorgonen. I 6 timmar satt vi inklämda med 4 svettiga hundar (varutav en hade identitetskris, en kräktes på golvet, en kände brutal självömkan, en sov i min väska) och 1 arg katt. Mirjam körde Glee och jag pillade på min dator.



Vi började resan med att befinna oss på fel busstation och missa bussen, ytterst smart!

Eftera att landat, haft pannkaksorgie och ha lotsat ett bortkommet lamm tillbaka till sin flock som bodde precis runt om och utanför min farmors hus, skulle det badas. Lufttemperaturen var runt sjutton grader och vattnet ungefär lika kyligt, men tappra som vi är så...

Det kallas sommarfrukost. Jordgubbar+jordnöttsmör+tunnbröd = <3

Jag hade en väldans förkärlek för vägräcken och tog varje tillfälet i akt för att träna min balansgång och Mirjam var inte sen att hänga på.

Farmors fina pelargonier.

Gav oss fan på att vi skulle klara av att göra egna cigaretter och TA-DA!





När jag kom hem så lekte jag med Julia och Thomas samtidigt, precis som när vi var "små".


Janns pappa Ivan fyllde 85 och firade på samma gård som min morfar.


Mirjam fyllde 19 och firades vid en fin badplats i Mölnbo.




Jag och min älskade gick på Gröna Lund med Moa och Jocke, samma dag som det var +32 ute.



Julia hade middag för att hon hade fyllt 20. Jag var där, Moa var där, Malin var där, Jas var där, Rosanna var där också värdinan. Mycket trevlig kväll och vi satt ute till halv två.


Mamma klippte Betty alldeles för kort.


Mirjam och jag bestämde oss för att följa med bästa Åsa och mamman på äventyr i Nyköping i hopp om att finna udda secondhandäffärer på vägen. Det gick sådär alltså, men vi hann besöka 5 olika platser på under en och samma dag och hade det otroligt trevligt så det var det värt :D



Jag och Thomas hade baddag med Moa och Jocke, det här var förövrigt typ sista dagen på hela sommaren då det var JÄTTEvarmt.


Jag hade fina naglar och Åsas ring på mig.

Vi var och kikade på teatern som Thomas var ljudtekniker på.

Pappaspojk hette föreställningen!


Mitt hjärta var himla fin som vanligt


"Men jag klara mej inte ett helt år utan festival" sa jag bestämt, och vips så var vi på arlanda och skulle på Storsjöyran i Östersund. Ett wildcard som inte alls blev jag vi tänkte oss. Men vi fick iallafall se The Ark, Melissa Horn, Kent och Lars Winnerbäck. På det stora hela så var det en väldigt ovärd upplevelse.












Kommentarer
Postat av: Terés

Jag vill också ha en riktig kamera! ^^

2011-01-13 @ 22:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback