Nyårsafton 2010 - 2011

2011-01-04 17:09:26 Allmänt Kommentarer (0)

Intresset kanske inte flödar direkt men jag tänkte iallafall berätta om min senaste nyårsafton, ja den som var för 4 dagar sedan alltså.

Vi åkte hem till Thomas bästa kompis Christian för att han hade "ff" dvs. hans päron hade tatt sitt pick och pack och åkt till de lite mer varmare breddgraderna, nämligen Teneriffa. Ett helt hus bara för oss själv alltså + favoritparen Moci och Jocke + favoritparet Tedh och Natta + vi och Christian. Perfekt. Och sedan att vi alla är ganska likasinnade och delade uppfattningen att "nej man behöver inte supa skallen av sig på nyår" gjorde det hela ännu trevligare. Vi spenderade kvällen/natten/morgonen med pizza, sällskapsspel och miljontalsskratt. Det var en mycket fin kväll trotts min ligga-under-julgranen-session tidigare samma dag.


Jag och Thomas anlände först och jag såg ut såhär. Enkelt och bekvämt.


Förhållningsorderna för kvällen som jag hade kommit på när jag agerade lekledare var; "Ta med en pizzadeg + valfri topping + en efterrätt". Sagt och gjort. Det var ett sant nöje att beskåda allas olika degar. Moa och Jocke körde på det ambitiösa stuket och gjorde en deg från grunden som de hade med sig i en påsa. Tedh och Natta sattsade på en deg i pulverform som man tillsätter vatten till. Christian hade ingen deg och jag och Thomas köpte en färdig deg som låg i ett silvrigt pappers/alluminium hölje som mer eller mindre sprängde sig själv när den tog sig ut ur det hela. Jocke fick äran att öppna den.


Vår deg innan jag fick för mej att det "skulle bli mycket bättre om man knådade ihop den till en bulle och sedan rullade ut den på nytt som med de vanliga degarna". Degen kom alltså som en rektangulär halvtjock, halvstor matta. Dess storlek etc. beror på luftbubblorna i den. Och när jag fick för mig att det ""skulle bli mycket bättre om man knådade ihop den till en bulle och sedan rullade ut den på nytt som med de vanliga degarna" så dödade jag alla luftbubblorna och degen förvandlades till en liten hård osammarbetsvillig klump.... BRA DÄR!


Moa, Jocke och Tedh med sina degar.


Också min man som var så nyårsfin att jag behövde fota honom mest hela tiden.


Min fina barndomsvän som jag återupptäckte vänskapen med <3


Att frakta en pizza över halva köket. Teamwork.


Min och Thomas oklara pizza.


Moas oklara pizza.


Vi som var med i midsomras vet vad som försiggår!


Hjärtat mitt <3


Han som nästan alltid är asnöjd och han som hatar min kamera och hon som är fin<3



Pizzakollage


Sedan spelade vi Rappakalja


Älskade<3


Och sedan var klockan plötsligt kvar i tolv och det belv ett himla ståhej med jackor och skor och mössar och människor i Christians hall men slutligen kom vi iallafall ut och Thomas var mest nöjd (och galen) på jorden.
Gott nytt år älskade baby<3







Gott Nytt år mina vänner :D



"Jag är det stora och du det lilla"


Efter tolvslaget återgick vi till sällskapsspel och klockan fyra kom vi hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback