APRIL TVÅTUSENTIO

2011-01-08 01:52:34 ÅRSRESUMÉ 2010 Kommentarer (0)

Det blev April och den längsta och kallaste vintern som jag någonsin fått uppleva verkade ge sig av. Lyckan var stor när jag kunde använda nylonstrumpbyxor och boots igen utan att hålla på att förvandlas till istapp.


Jag blev väldigt sjuk. En sjuka som första artade sig i halsont och snuva. Men som kom att utveckla sig till hög feber och hosta som fick det att svartna för ögonen. En natt trodde jag seriöst att min sista stund var kommen så vi for till Huddingeakuten. Att hosta sig yr på både in och utandning. Det var jag och ett tjugotal snoriga barn som knappast hade nått 10års åldern. Så typiskt mig och; Nej det tänker jag inte göra om. Efter det blev det bestämt att jag skulle få sovsällskap väldigt snart. Av Thomas som jag på den tiden kallade för Energispridaren.

Vi förberedde hemmet för din lilla hundbebisen som skulle flytta in.


Malin och Jas kom med lite ny energi mitt uppe i sjukan då jag inte riktigt förmådde mig att kliva utanför huset. Perfekta medicinen<3


Så kom hon äntligen. Vår lilla pudelbebis som jag fick döpa till Betty. Världens minsta ungefär. Världens krulligaste med och världens ynkligaste. Hon som spenderade de första nätterna nedanför min säng gråtandes och på dagtid smygsovandes i den med mitt gamla favorit gossedjur Evelina. En riktig liten skrutt.


Thomas sov över för första gången hos mig och jag var fortfarande ovetandes om att hans hjärta slog lika hårt för mig som mitt gjorde för hans. Vi åt tacos, kollade på män som hatar kvinnor, åt brutalt med godis och fick samtiden att slå gnistor. Han som levde upp till sitt smeknamn - Energispridaren. Så himla magiskt.  Här följer ett utdrag från min skrivbok från den kvällen;


"Igår var finaste stunden på jorden. Igår var dagen, eller mer korrekt natten, då det som väntat i 5 år på att falla på plats, slutligen föll på plats. Det var vi som en gång i tiden älskade varandra mest i världen i mitt kolsvarta torn. Vi mörkret och alla känslorna. Känslorna som jag kommit att fascineras något oerhört av på sista tiden för att dom verkligen bevisat för mig att dom kan konsten att trollbinda som i kärleksfilmerna, kärleksromanerna och på diverse olika bloggar. Känslorna som jag aktar mig så noga för att inte falla in i, i rädslor för att komma till insikt att Dom.Inte.Finn.På.Riktigt. Dom finns på riktigt, dom är lika verkliga som vi"




Dagen efter dagen då Thomas sov hos mig för första gången så fick jag det här citatet av Julia och det var nog lite det som vågade få mig att fråga om han ville sova över ännu en dag, det som gav mej modet. Så sant.


"and then he kissed me". För så var det. Och jag kunde inte tro vad som hade hänt som jag behövde spara hans tandborste på mitt fönsterbläck.


Och jag kunde aldrig sluta le.



Fann en stor störtad vit okänd fågel på Hornbach's bakgård en dag påväg från jobbet.


Och blev stört beroende av cola.


Jann fick hål i en lunga och behövdes läggas in på sjulhus i över en månad. Vid ett tillfälle frågade han min mamma "tror du att jag lever i höst?". Det var hemskt.

Linnéa hade studentskiva :)


Och jag levde bland molnen. Första bilden på "oss".


I skolan repade vi förfullt med "Tillståndet". Jag tyckte det var hemskt och grät en hel del.


Thomas band spelade på Emergenza och efter det var vi på heron och åt pizza och kollade på I Love You Philip Morris.


Malin hade studentskiva och alla var med :D


Sedan hade vi mösspåtagning.


Firade valborg i uttran med Mirjam och Thomas och en brasa som absolut inte ville tända sig.


Det var fina fyrverkerier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback