Överlevnadsinlägg

2011-02-18 12:26:20 Allmänt Kommentarer (0)

Åh herregud jag tror jag går under snart.
Det pågår någon form av låtsasdebatt i sal 13 på Tumba gymnasium och ljudnivån är högre än vad den brukade vara ens i klass 9esis som jag en gång tillhörde. Nog för att eleverna är engagerade men särskilt uttänkta, realistiska och övertygande argument vet jag väl inte. Avundas inte tolken  direkt. I övrigt så känner jag mej yttest överflödig då mitt jobb går ut på att anteckna det läraren säger och det idag enbart är grupparbete och läraren inte sagt så mycket = många blanka sidor.
Nåja.

Idag är det Fredag och jag har stört med träningsvärk som urartat i kramper i utvalda delar av kroppen, sedan gårdagens träningspass. Jag och mannen har börjat träna på Tumba träningscenter och även om det stundtals är psykiskt jättejobbigt så är det himla kul och defenitivt att föredra framför att hoppa runt i en gympasal som en annan överdimensionerad studsboll. Jag gillar att tänja mina gränser och känna att musklerna verkligen pumpar.
Igår avslutade jag vår 1,5 timme med brutala utfall med en 10 kilostyngd i famnen vilket som sagt har kommit att resultera i en träningsvärk som verkligen inte är av denna värld i de bakre delarna idag. Huva.
Dagens plan är att överleva detta och sedan så snart som möjligt ta mig hem helskinnad som möjligt till tvättstugan som väntar klockan fem. Mannen ska fixa nåt ljudhejsanhoppsan så jag får nog smyga ned i tvättstugan själv.. trots diverse klaustrofobiska fixidéer om det hela.. jaja. Det här var ett överlevnadsinlägg.


Kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback