Svåra saker.

2011-08-19 16:07:52 Allmänt Kommentarer (0)
Åååå hej!

Ja alltså. Idag tänkte jag 1, ta upp något som jag har svårt med och 2, göra det svåra. Så alltså;

1, Något jag har svårt med.
Att blogga utan syfte. Att skriva lite vad som helst helt utan mål och mening. Att bara blogga för bloggandets skull.
Det hela måste klinga fruktansvärt pretto i mångas öron men jag tycker det är så himla jobbigt att bara "Hej bloggen idag har jag.. det var.. imorn ska jag.. jag tycker att.. hejdå". Hela mitt jag hamnar i ett psykiskt krampartad tillstånd och en släng av jag-tänker-vägra-sjukan sätter i. Förr om åren gick det hur lätt som helst och jag ska ju erkänna att jag läser sånna bloggar dagligen, om en lite motvilligt (såvida det inte handlar om mina vänners bloggar för där får det gärna stå vad som helst bara ni ger mig ett livtecken), men JAG har ytterst svårt för det.
För att; jag skriver för att utvecklas ytterligare, inte minst i mitt skrivande. Jag skriver för att jag har en otrolig berättarlust och vill förmedla mina historier till resten av världen. Jag skriver för att hålla er som jag inte träffar uppdaterade om mitt liv. Också skriver jag för att jag riskerar att implodera om jag inte skriver. Därför skriver jag och därför har jag så svårt att spontanskriva.

2, Göra det svåra.

Men så är det ju också som så att jag under mina senaste år börjat utmana mig själv dagligen att göra sånt som jag normaltsätt aldrig i livet skulle göra oavsett om jag blev mutad en kvarts miljon, sovmorgon resten av livet eller en egen vit schäfer. Det handlar för det mesta inte om räddlsa utan snarare principer. Och att överträffa sig själv. Och mitt nästa steg i den här processen är helt enkelt att bli bättre på att spontanblogga. Jag tror knappast det kommer ske varje dag men någon gång i sänder kommer inte göra mer skada än nytta. Så.. vänta er ett inlägg eller två i den snaraste framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback