F som i förkylning.

2011-08-19 16:24:36 Allmänt Kommentarer (0)
Började mina 3 timmar av detta dygn med att ha nys och snor-maraton med mig själv. Som de flesta i min omgivning vet så är jag jävulusiskt allergisk mot en biljard ting bla. damm. Men för en gångsskull så var det inte alls våra inneboender under sängen som jag hade att klandra för detta. Min kropp höll på att utlösa en influensalik sjuka och vill inte på några vilkor låta sig hindras med nässpray och allergitabeltter, såklart, eftersom att det inte var allergi. Nåja. Det var de 3 första timmarna. De följande 10 blev mindre dramatiska så att säga.

Jag har sedan en tid tillbaka haft aningen svårt att somna på nätterna och vad det beror på går att diskuteras men jag skulle nog säga som så att det är min framtida skolgång som håller mig vaken, för att jag längtar så stört mycket. Men i natt så lyckades jag iallafall somna på mindre än 1 timme och det är rekord för den här veckan.
Igår exempelvis, när jag sov hos min kära mor så tilläts John Blund först klockan halv fyra på morgonen och skrämdes ständigt iväg av diverse hundar med magproblem, snarkande mödrar (shit asså.. min mamma låter som en överviktig lastbilschaufför som druckit aningen för många pilsner innan sängåendet, när hon sover... hoppas det INTE är genetiskt) och en mängd andra störningsmoment...  men i natt somnade jag alltså snabbt och sov relativt ostört hela natten!

Så idag när posten trillade ned på vårt hallgolv runt tolv så var det jag som sprätte upp snabbt som sjutton. Jag har fått en grej på senare tiden att jag tycker att posten är himla spännande. Dels så är det kul att spionera på brevinkastet när brevbäraren kommer för han/hon trycker verkligen in hela handen när han/hon ska leverera posten. Dels så väntar jag flera viktiga brev. Dels så finner jag det ytterst harmoniskt att sortera upp all post. Och dels så tar jag igen all post som jag aldrig fick när jag var yngre.

Idag kom iallafall min efterlängtade skatteåterbäring som jag väntat på i 3 veckor. Och summan var helt OK. Så trots diverse hals ont och förhöjd kroppstemperatur blev dagens äventyr att gå ned på "stan" dvs Södertälje och hämta ut den (jag som ständigt glömmer att ange kontonummer tillhör den skara människor som får skatten sist av alla) samt köpa hårinpackning (mina stackars toppar lider verkligen, om de är nån med frisörskills som vill ta sig ann mitt barr så kan ni ju skriva en rad) och mat inför helgen. Och så fick det bli. Innan dess hann jag fixa en sk. Kassabok för att jag ska kunna hålla koll på höstens inkomster och utgifter då det kan vara soft att ha nåra kronor över när vi åker till London i November. Skulle även ordnat ett sparkonto på banken idag, som förresten var smockfull, men det glömde jag såklart. Sedan åkte vi bussen hem och nyss betalade jag anmälningsavgiften till skolan och fylldes genaste av ännu ett lyckorus trots att det handlar om tusentals kronor som dras från mitt kort haha. Det lär ju vara första och sista gången som jag känner inre tillfredställelse av att betala en utgift.

För närvarande så sysselsättet sig Thomas med att springa omkring som en annan glaning i huset med hårda hälar mot golvet och utbrista mindre fina ord då hans kära TIBIA inte är samarbetsvilligt öht. Jag fnissar ondsint tillbaka och ska snart ta mig ann The Sims 3 som jag fått för mig ska vara JÄTTEkul igen, men som i själva verket mest gör mig irriterad... Eh


Och det är ungefär allt som skett idag. Hon som aldrig kan fatta sig kort? SVAR JA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback