Julaftonen

2010-12-27 21:44:22 Allmänt Kommentarer (0)

Mellandagarna. Mellan dagarna. Mel lan dag arna. Me la nd ag ar na. M to the E to the L to the L to the A to the N to the D to the - JA NI FATTAR.

Vi befinner oss i mellandagarna. Dagarna mellan jul och nyår. Dagarna som är dom officiellt slappaste, slösate, långsammaste, sovigaste och gråaste dagarna på hela året - enligt mig. Kanske beror det på vad jag associerar till dessa dagar kanske för att livet brukar gå mycket i ofas i dessa dagar eller kanske bara för att det är vad året kräver efter en nästan 4 veckor av förväntan och allt vad julen för med sig. Hej och hå iallafall.

Det är den 27 December idag och för 3 dagar sedan var det julafton. En julafton som jag fruktat ganska rejält sista tiden då min älskade hävdade att han "alltid haft perfekta jular". Perfekta jular. Citatet fick mig att gråta.
Jag vet inte vad en perfekt jul är men jag vet att den här julen var ganska okej iallafall, fast ett väldigt tragiskt avslut. Vi började dagen klockan 12:00 och slutade den klockan 03:30. Vi hann med både Ormingejul hos Eva, min moster, med Kalle Anka, lite av Kan Du Vissla Johanna, massa julmat, den traditionella tomtehetsen och materialistdrama gånger 1000.

Man slutar aldrig förvånas men skrämmande är vad det är.

Sedan åkte vi "hem" till Rönninge där 1/3 av Janns släkt fanns. Där blev det julklappsspel och tjyvrökning som urartade helt och sedan lite julklappar och sen åkte vi hem till oss. Eftersom att vi tidigare i veckan förlovade oss så skippade vi allt vad julklappar innebar i år men från min mor och övriga släkten fick vi bland annat koppar, en pajform, två prickiga skålar, sju par kökshanddukar, en webbkamera så jag ska kunna skype:a med Frassis och ett mascarakit. Jag förväntade mig inget så jag är mycket nöjd.

 


En första julaftonsbild på oss två; God Jul och Gott Nytt 2011!


Jag tyckte det var ett briljant tillfälle att använda min studentklänning igen, ett kärt återseende :)


Ormingejul.


Min moster har en helt bedårande lampa, en sånn lampa som vi ska ha i vårt framtida vita tegelhus.


Mys!


Den ytterst kubusitiska granen, vår är mycket gemytligare ;)


Skräckblandadförtjusning.


Min jättefina mamma var också med <3 Inse att du är jättevacker.


De klassiska ljusen som jag alltid måste fota.


Också julbord.


Min mosters sambos lösning på fullproppat kylskåp. Han som kommer travandes genom vardagsrummet med snöskyffeln med en stor hög snö på i högsta hugg. "Aeh jag ska bara kyla ned drickat lite".


Smaklig!


Det glada jaget men en lite småcreepy klänning.


Rönningejul.


Och det var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback