Det här med att kunna sova 24 timmar nonstop.

2010-12-17 23:44:05 Allmänt Kommentarer (2)


Ja, jag tror jag skulle klara av det, att dömma av vad min kropp sysselsätter sig med just nu och har sysslat med i fler veckor nu. Det är en sak att vara trött för att man sovit för lite, en sak att vara trött för att man sovit för mycket, en sak att vara trött för att man har genomfört en thriathontävling, en sak att vara trött för att man varit eller är allvarligt sjuk, en sak att vara trött för att man har en bebis att anpassa sig efter, en sak att vara trött för att man rest till en annan kontinent med en helt annat tidsuppfattning, en sak att vara trött för att man druckit för mycket alkohol och en sak att vara trött för att man varit med om lite för många omställningar på kort tid.

Men jag har varken sovit för lite eller för mycket, aldrig ens tänkt tanken att medverka i en triahtontävling, förhoppningsvis är jag heller inte allvarligt sjuk, någon bebis har jag inte sett röken av på mycket länge, det var snart två år sedan jag var i usa, alkohol är inte vad jag föredrar mest och det där med omställningar, ja vad säger man?

Hur som helst så är det mycket påfrestande att gå omkring som en zoombie hela dagen och inte kunna bidra med 100% i det som sker för man skulle behöva sova ännu mer. Ett blodprov och en seriös utredning om vad som är i görningen - JATACK!


Kommentarer
Postat av: julia

Det kanske är mörkret också? Vi är ju programmerade att bli trötta när det blir mörkt, det är ju då man ska sova, är tanken :P

2010-12-18 @ 01:02:42
URL: http://gerdau.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja det är jag övertygad om - att mörkret är en bidragande faktor men nåt mer är det för såhär sås har jag aldrig kännt mig. Det är som att man har 40 graders feber varje morgon när man vaknar fast man egentligen är helt frisk... inte okeJ!

2010-12-18 @ 11:14:36
URL: http://topofmyfingertips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback