Baka-en-miljon-cupcakes-dagen

2010-12-19 00:30:59 Allmänt Kommentarer (2)

På Måndag fyller jag 20 stora år, därför ska jag ha kalas för släkt och ett mycket litet antal vänner imorn och när man har kalas så måste man ha minst 3 olika saker att bjuda sina gäster på tycker jag så förutom schwartswaldts tårtan som mamma skulle köpa åt mej imorn och diverse småkakor så bestämde jag mig för att idag var det baka-en-miljon-cupcakes-dagen. Enjoy;


När jag vaknade i morse så kände jag mig för en gångsskull inte lika sjuk som annars när jag vaknar. Jag är sällan sjuk på riktigt men som jag skrev igår så  har jag drabbats av en ytterst obehaglig trötthet som gör att man känner sig influensa-sjuk de första timmarna i vaket tillstånd varje dag. Lurigt är vad det är och utsidan speglar insidan.


En sovmaddis och en del av vårt sovrum säger; Godmorgon världen!


Cupcakes-time, eller muffins-med-glasyr-på-time om man så vill. Vi har en fin skål man kan vispa fina ägg i.


Jag gillar kulören på kakao och florsocker tillsammans, smått odefinierbar.


Halvfärdig smet.


Almost there.


Den oskyldiga former på muffinen, som en mjuk kulle.


Att garnera.


Och som jag älskar att göra cupcakes, att få sitta och pilla i timmar med strössel etc. är så himla stimulerande för en konstnärlig själ som min.


NAMI!


Mitt och Mirjams verk. Vi gjorde 29 cupcakes och alla med olika garneringar, tappra!

Med bakningen pysslade vi från ett på förmiddagen till straxt efter fem, behöver jag inflikna att vi var rätt less på cupcaked sedan? Men det var det värt. Jag älskar att arbeta med händerna och mina gäster kommer nog bli väldigt glada imorn så :)


Kommentarer
Postat av: julia

Fin tjej med fint hår och fin kofta!

2010-12-19 @ 03:28:29
URL: http://gerdau.blogg.se/
Postat av: Mymlan Embronx

Gorre! Tjärlek

2010-12-19 @ 23:34:05
URL: http://danceonthesidewalks.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback