19 December 2010

2010-12-21 21:53:17 Allmänt Kommentarer (0)
Trotts morgonens äventyr så skulle jag ha kalas för släkten och ett litet antal vänner, för man fyller bara 20 en gång i livet. 


Jag hade bjudit 17 gäster och 2 av dem hade tackat nej, med andra ord så skulle det få plats 15 pers exkluderat mig själv och Thomas i vår "lilla" trea (som egentligen är väldigt stor för att vara en första bostad). Det fick fikas i omgångar med andra ord. Jag hade dukat med min stjärnbildskarta och allt gick i mina favoritkulörer svart och lila. Mycket fint.


Det här är min älskade man och sambo Thomas, för alla er som inte redan visste hur han ser ut.


Jag hade beställt en schwartswaldt-tårta som tyvärr följde strömmen som de andra schwartswaldt-tårtorna och smakade mest socker. Inte riktigt okej, skämms på Rönninges bageri.


Sedan skulle det öppnas presenter och även om jag är en ganska brutal materialist så skäms jag alltid över presenthögarna som mina nära och kära lyckas skramla ihop så fort det är något som ska firas, men självklart är jag tacksam iallafall =)


Jag älskar den här bilden för alla är så otroligt ofotogeniska men samtidigt otroligt fotogeniska på den. Mirjam ser ut att försöka få med Terés i en noga uttänkt konspirationsteori mot resten av gänget och Terés hör förväntansfullt på och Julia är beredd att lära Betty hur man plutar med läpparna. Fina ni <3


Sedan hade Thomas föreläsning för min lilla kusin Joel om en av hans dolkar och Joel var en mycket engagerad lyssnare.


Jag och Mirjam bakade som bekant 29 asstiligt garnerade cupcakes dagen innan, efter 1 timme fanns det 5 stycken kvar. Populära vart dom och många ville ha receptet :)


Jag trivs väldigt bra utan diskmaskin men när vi har sånna här tillställningar så skulle jag lätt kunna tänka mig att ha en diskmaskin. Vi ska kika på mellandagsrean om vi hittar en till ett bra pris, annars klara vi oss gott utan. Mirjam som tycker att diska är helt okej, oavsett sizen på diskberget, ställde upp och diskade all disk efter kalaset. En eloge till dig min älskade Symbiossyster <3


Sedan lagade vi vår nya favoriträtt - Jasmineris med stekta champinjoner, vitkål, morötter, broccoli och tomatsås med ost i. NAMI. Och Mirjam var mycket lik sin syster Maja. Fina du.


Kontrasterna.


Sedan kom den här mannen och hans fina flickvän på besök. Vi fikade, pratade om nyårsafton och lekte mangafigurer. Haha.


Och såhär såg jag ut mest hela dagen. Sedan stupade vi i soffan framför Sex In The City 2, jag och min man och vid ett kravlade vi oss in till sängkammaren och somnade som två stenar. Värd dag, tack alla som deltog :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback